Pk Desember baby

Filippa

Andre møte med forumet
Hei
Er det flere som skal ha planlagt keisersnitt? Har dere vært på samtale enda? Har dere født med keisersnitt tidligere?

Jeg og min samboer dro til sykehuset i dag og fikk innvilget keisersnitt, men jeg har jo egentlig null peiling på hva som skal skje og tiden etterpå osv. Vi skal få brev i posten om dato også skal vi på noe som heter Sectio - skole. Har noen av dere vært på det før? Noen som har forberedelsestips til alt som har med keisersnitt og gjøre?

På forhånd Takk for svar ^^
 
Jeg har planlagt keisersnitt 21 november og skal på sectio skole 19 november. Men ingen samtale i forkant.
Hvem sykehus skal du ta keisersnitt på?
 
Vi skal ha PKS men dato etniske satt enda
Skal til innskriving 11 nov

På Ullevål ble alle som skulle ha PKS kalt inn til samlet info møte ca 1 uke før inngrepet
Da satt vi i en «forelesningssal» og fikk se litt bilder og ble informert om mulige komplikasjoner ol
Sam gjennomgang av hvordan prosedyrene var for PKS på Ullevål

blant annet skulle man ta hibiskrub

på sus var det dårlig med forberedelse og de har helt andre prosedyrer i forkant av inngrepet
 
Last edited:
Skal ha planlagt KS og har to akutt KS bak meg pga dårlig fremgang. Skal ha KS I Belgia og ikke hørt noe snakk om info før dette, men antar at jeg får nødvendig info av min gynekolog. Kjenner til komplikasjonene og har sett et par planlagte KS da jeg var medisinstudent, så vet jo hva jeg går til.
 
Får beskjed 5 november om det blir keisersnitt eller ikke. Lille har hele veien ligget i seteleie. Skal i såfall ha pk på sus. Håper hun snur seg så jeg slipper ks.
 
Ikke jeg heller. Lille har 2-3 ganger ligget med hodet ned, jeg vet jo det kan endre seg. Men tverrleie og seteleie er tingen foreløpig. Hvor lang på vei er du og er når du evt får innvilget dette ?
 
Ikke jeg heller. Lille har 2-3 ganger ligget med hodet ned, jeg vet jo det kan endre seg. Men tverrleie og seteleie er tingen foreløpig. Hvor lang på vei er du og er når du evt får innvilget dette ?

Jeg skal inn i begynnelsen av november og planlegge induksjon ca 1 uke før termin. Ligger lillemor i seteleie da, er det uaktuelt å prøve ytre vending og jeg vil da bli enig med fødselslegen om et keisersnitt. Helst i god tid før fødsel så den ikke går i gang av seg selv. Forrige fødsel var styrt fødsel på 34 minutter. Antakelig vil de nok sjekke leiet i uke 38 også :) hun har hele tiden ligger i tverr eller seteleie. Nå er jeg i uke 33 :)
 
Jeg skal inn i begynnelsen av november og planlegge induksjon ca 1 uke før termin. Ligger lillemor i seteleie da, er det uaktuelt å prøve ytre vending og jeg vil da bli enig med fødselslegen om et keisersnitt. Helst i god tid før fødsel så den ikke går i gang av seg selv. Forrige fødsel var styrt fødsel på 34 minutter. Antakelig vil de nok sjekke leiet i uke 38 også :) hun har hele tiden ligger i tverr eller seteleie. Nå er jeg i uke 33 :)
Akkuratt! Hvilket sykehus? Hvordan ble dette oppdaget ? Jeg er i uke 31 imorgen og han har ikke festet seg eller ligger med hodet ned mer enn 1-3 ganger så jeg er litt spent på JM kontroll i uke 32.
 
Akkuratt! Hvilket sykehus? Hvordan ble dette oppdaget ? Jeg er i uke 31 imorgen og han har ikke festet seg eller ligger med hodet ned mer enn 1-3 ganger så jeg er litt spent på JM kontroll i uke 32.

Man får kontroll på sykehuset i uke 36 om den ikke har snudd seg til da. Er vanlig at de fortsatt ikk ehar lagt seg til rette så
Tidlig som uke 31. Min ligger også i sete eller på tvers gjort det hele tiden men det gjør ingenting enda sier de. Er i uke 34+4. Men jeg har time til kontroll i uke 36 på sykehuset er velstestimering pga keisersnitt å barn på 4,8 forrige gang..:)
 
Akkuratt! Hvilket sykehus? Hvordan ble dette oppdaget ? Jeg er i uke 31 imorgen og han har ikke festet seg eller ligger med hodet ned mer enn 1-3 ganger så jeg er litt spent på JM kontroll i uke 32.

Sus :) har risikosvangerskap så jeg får ganske tett oppfølging :) hun har ligget slik på alle ultralyder :)
 
Back
Topp