Pizzasnurrer

Cathrine83

Elsker forumet
Har noen en knakende god oppskrift på pizzaboller som de vil dele med meg? [:D][:D][:D]
Tenkte å bake opp en god slump i helgen for å fryse ned og servere i 1 års dagen om 3 uker.. [:)]

Deig
4 dl vann
50 g gjær
1 ss olivenolje
1/2 ts salt
10 dl hvetemel siktet

Tomatsaus
3 ss tomatketchup
2 ss tomatpuré
1 ss vann

Fyll
150 g kokt skinke
1/4 purre
200 g Lettere norvegia revet
2 ts oregano
1/2 ts pepper

Slik gjør du:
Rør ut gjæren i vannet og tilsett olje, salt og mel. La deigen heve til dobbel størrelse på et lunt sted. Kjevle deigen til en avlang firkant, ca. 30 x 40 cm.
Bland sammen ketchup, tomatpurè og vann. Smør sausen utover deigen.
Skjær kokt skinke i tynne strimler og purre i ringer. Fordel dette over tomatsausen sammen med oregano og mesteparten av osten. Strø over nykvernet pepper og rull sammen til en pølse.
Skjær pølsen i ca. 1,5 cm tykke skiver. Legg skinkesnurrene på et stekebrett kledd med bakepapir. Dryss over resten av osten og etterhev snurrene i ca. 10 minutter.
Stek dem på 225 °C i 10-15 minutter.
Gir 12 stk.

Jeg fant den oppskriften hos Grethe Roede og prøvde den, den var super god og oppskriften stemte perfekt. Fyllet kan man jo bare finne på selv.

Denne skal jeg jammen prøve :)

ORIGINAL: Frysja

Deig
4 dl vann
50 g gjær
1 ss olivenolje
1/2 ts salt
10 dl hvetemel siktet

Tomatsaus
3 ss tomatketchup
2 ss tomatpuré
1 ss vann

Fyll
150 g kokt skinke
1/4 purre
200 g Lettere norvegia revet
2 ts oregano
1/2 ts pepper

Slik gjør du:
Rør ut gjæren i vannet og tilsett olje, salt og mel. La deigen heve til dobbel størrelse på et lunt sted. Kjevle deigen til en avlang firkant, ca. 30 x 40 cm.
Bland sammen ketchup, tomatpurè og vann. Smør sausen utover deigen.
Skjær kokt skinke i tynne strimler og purre i ringer. Fordel dette over tomatsausen sammen med oregano og mesteparten av osten. Strø over nykvernet pepper og rull sammen til en pølse.
Skjær pølsen i ca. 1,5 cm tykke skiver. Legg skinkesnurrene på et stekebrett kledd med bakepapir. Dryss over resten av osten og etterhev snurrene i ca. 10 minutter.
Stek dem på 225 °C i 10-15 minutter.
Gir 12 stk.

Jeg fant den oppskriften hos Grethe Roede og prøvde den, den var super god og oppskriften stemte perfekt. Fyllet kan man jo bare finne på selv.

Disse er kejmpe gode[;)]når jeg lager de lager jeg alltid opp sånn at jeg har så jeg kan legge i frysen veldig greit å ha til lunsj,matpakker[;)]

Back
Topp