Pizzasnurrer

*Kula*

Elsker forumet
Har noen her en god oppskrift på det ?
Gjerne en som barn liker. Har aldri laget det før, å sønnen min skal feire 6 års dagen sin i morgen med noen kompiser.

:)

Fra iPhone på Bv-app

Lag en vanlig pizzadeig, og kjevle den ut. Legg på pizzasaus, løk, paprika og stekt kjøttdeig. Rull deigen sammen og del opp i skiver. Legg skivene på et brett og stek i ovnen på 200 grader i ca 8 min :)
- eventuelt bytt ut fyllet med noe annet ungene liker!

ruller det sammen som skillingsboller. bare kjøttdeig og toro pizzafyll og løk inni. gjerne mais, ta det barna liker inne.

strø ost på toppen.

Jeg bruker en vanlig pizzabunn oppskrift, fyller med pizzafyll og litt ost, ruller sammen, skjærer i skiver og steker med et ostedryss oppi muffinsbrettet.

Fylte horn
250 gram smør
6 dl vann
6 dl melk
1 ts salt
1 dl sukker
2 kg mel
2 pk gjær
Fremgangsmåte:

Smelt smøret og tilsett melken. Dette gir en perfekt temperatur til gjæren. Rør ut gjæren godt og tilsett de andre ingrediensene. Elt deigen godt.
Heves i ca 1 time på et lunt sted. Skal bli dobbel størrelse.

Pizzafyll

2 pk kjøttdeig
2 løk
1 rød paprika
1 1/2 glass med tomatpuré
Valgfritt krydder

Fremgangsmåte:

Stek kjøttdeigen og kutt opp
grønnsaker. Tilsettes når kjøttdeigen er ferdig stekt. Tilsett tomatpuré og litt vann. Smak til med krydder.

Finn frem deigen igjen og del opp i passende størrelser. Kjevel ut til en stor rund flate og bruk en pizzatrille til å lage 8 like deler.

Legg på ost og fyll på hver trekant og rull de sammen til horn.

Det blir nok suksess for barna uansett dersom de får bli med å rulle/hjelpe til :) + at det er goodt!

Back
Topp