pittelitt kjipt...

Tjukkaaa

Forumet er livet
... hvor mye humøret til lille frøken styrer her i huset... altså - det kommer så veldig an på humøret hennes om det går an å gjøre på noe med hun, og jeg syns det er litt for sjelden at hun er i "riktig" humør... men så er det tydeligvis bare meg - fordi med faren er det aldri et problem[8|]. Hva er det jeg gjør så feil da?

I dag våknet hun strålende. Vi skulle ut å styre litt i hagen og sån før snøen kommer. Rydde ting inn vekk og sette ting i garasjen, kuste og rake litt. Jeg var overbevisst om at dette kom til å bli gøy. Tanken om at hun ble vrang slo meg ikke.

Men jooooda... hun skulle ha alt jeg hadde, hylte for hjelp for alt og ingenting og jeg prøvde alt jeg kunne for å få hun til å ha det gøy. Roset og oppmuntret og støttet hele veien. Til slutt ble hun stående og hyyyyylgrein mens jeg bare MÅTTE fullføre det jeg holdt på med (som var liksom oppgave 1 av 10). og til slutt dro vi inn igjen...

Dette høres ut som en mega sytetråd men det er ikke sånn at jeg er dødsbekymret eller dødslei meg liksom - skulle bare ønske at jeg fikk det til å aktivisere hun slik at vi kan få noe fornuftig ut av dagen samtidig som vi har det gøy...

Men det kommer kanskje?[8|]

Ja.............................. har ikke mye å si egentlig................................................ [&:]

Har du prøvd å totalt avbryte det dere holder på med, for så å gjøre noe helt annet?

Hear hear![&:]
Jeg gjør ALT for at helgen skal gå strålende, at vi koser oss masse og får kvalitets tid sammen... men føler at det bare er helt på trynet av og til.... hvorfor kan hun ikke bare være i godt humør lissom? [8|] jadda [8D]

Og jeg skrev jo langt innlegg i går.. så tror ikke jeg har så mye lurt å komme med [X(]

ORIGINAL: Vand

Ja.............................. har ikke mye å si egentlig................................................ [&:]

Har du prøvd å totalt avbryte det dere holder på med, for så å gjøre noe helt annet?

Tjaaah altså jeg mener at jeg gjør det men kanskje jeg tenker feil? Vi skulle liksom begynne å rydde inn møbler. Jeg ba hun hjelpe meg men det ville hun ikke. Hun skulle noe annet. Men så når jeg var i gang så skulle hun gjøre det! Hun skulle holde møblene( som hun ikke kan selvfølgelig) og jeg prøvde å gi hun lov å hjelpe liksom. Nei det ville hun ikke.

Så jeg la fra meg stolen jeg holdt der, og ga hun en kost og ba hun hjelpe meg koste terrassen. Vi begynte men hun ble lei etter 2 min og fant ut at hun skulle leke. Og etter 2 min så hyler hun fordi alle lekene var frosne og hun fikk dem ikke vekk fra hverandre. Jeg hjalp hun med det, men den siste leken fikk jeg ikke løs. Og det var jo krise!

Prøvde da å leie hun bort fra den tanken og dyttet sammen noen stoler sånn at de ble som et hus på en måte. OG da var det gøy en liten stund men så skulle hun ha raken jeg hadde. Og det skjønte jeg litt sent fordi hun bare sto der og hylte. jeg ga hun raken og kostet - i håp om at hun iallefall koste seg litt. I verste fall ville hun gått lei av å gå rundt med raken og da kunne jeg fortsette det jeg trengte den til. Hadde laget en haug med løv (er det det det heter?) og tok bossdunken bort for å hive det. Fant ut at DET kunne hun iallefall syns er gøy! Nei - det svev for mye og ikke alt hun kastet traff bosset og da ble hun rasende...[X(]

Faren har ALDRI hatt sånne episoder med hun og han styrer veldig mye her utenfor med hun[&o]

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Vand

Tjaaah altså jeg mener at jeg gjør det men kanskje jeg tenker feil? Vi skulle liksom begynne å rydde inn møbler. Jeg ba hun hjelpe meg men det ville hun ikke. Hun skulle noe annet. Men så når jeg var i gang så skulle hun gjøre det! Hun skulle holde møblene( som hun ikke kan selvfølgelig) og jeg prøvde å gi hun lov å hjelpe liksom. Nei det ville hun ikke.

Så jeg la fra meg stolen jeg holdt der, og ga hun en kost og ba hun hjelpe meg koste terrassen. Vi begynte men hun ble lei etter 2 min og fant ut at hun skulle leke. Og etter 2 min så hyler hun fordi alle lekene var frosne og hun fikk dem ikke vekk fra hverandre. Jeg hjalp hun med det, men den siste leken fikk jeg ikke løs. Og det var jo krise!

Prøvde da å leie hun bort fra den tanken og dyttet sammen noen stoler sånn at de ble som et hus på en måte. OG da var det gøy en liten stund men så skulle hun ha raken jeg hadde. Og det skjønte jeg litt sent fordi hun bare sto der og hylte. jeg ga hun raken og kostet - i håp om at hun iallefall koste seg litt. I verste fall ville hun gått lei av å gå rundt med raken og da kunne jeg fortsette det jeg trengte den til. Hadde laget en haug med løv (er det det det heter?) og tok bossdunken bort for å hive det. Fant ut at DET kunne hun iallefall syns er gøy! Nei - det svev for mye og ikke alt hun kastet traff bosset og da ble hun rasende...[X(]

Faren har ALDRI hatt sånne episoder med hun og han styrer veldig mye her utenfor med hun[&o]

unnskyld men:

UNGER PÅ SITT "BESTE"!!!!!! [8D]

Ja men, men, men... hvorfor går det alltid så bra hos deg da Vand?!?![8|]

Hahahaha!!!!! Ja, det gikk jo særdeles bra da jeg i sinne slet av selene på buksa til Ine fordi hun klagde på de..... [8D]

Og spesielt godt gikk det da Emmeli stakk av midt inne på ett kjøpesenter i går[>:][8D]

Supergodt går det også når hun nekter å kle på seg, nekter å kle av seg, nekter å spise, nekter alt! [8D][>:][8D]

Nånei du, det der kalles HVERDAGEN med små barn! [;)][;)][;)]

jaaa jeg er jo klar over at dette ikke er noe unormalt trass altså... men det høres ut som dere andre hele tiden har så suksess med sånne dager... driver og forteller hele tiden om alt dere har koset dere med. Jeg føler at det blir så fryktelig sjelden det faktisk skjer her - sånn ifht andre... mm andre lyger da[8|]

jaaa jeg er jo klar over at dette ikke er noe unormalt trass altså... men det høres ut som dere andre hele tiden har så suksess med sånne dager... driver og forteller hele tiden om alt dere har koset dere med. Jeg føler at det blir så fryktelig sjelden det faktisk skjer her - sånn ifht andre... mm andre lyger da[8|]

Neida, tror ikke noen lyger, men jeg tror at det er store forskjeller mellom ungene! [:D]

Jeg, som dere vet, har to veldig forskjellige barn! Og selv om jeg og Ine koste oss MAX når hun var mindre, så har jeg blitt så sinna at jeg har tatt henne med ut i 20 minusgrader og kjørt henne i bare pysjamasen og satt henne på trappen til mamma[&:]

Jeg kan komme med hundrevis av sånne historier, for den ungen har altså pushet tålmodigheten min til grensen til vanvidd! [&:][;)]

Emmeli er overhodet ikke sånn, mye roligere, mye mer kosete og mye mer mammadalt! [;)]

Back
Topp