Pita brød

Snappis

Elsker forumet
De gangene jeg har kjøpt pita brød har de bare vært tørre og umulig å spise. Hvilke pitabrød er best??

De som ligger i fryse disken er best syns jeg. Tror det er Hatting sine.

Hatting sine er det beste, du finner de i frysedisken [:)]

ORIGINAL: lnie

aner ikke navn på de jeg spiser[8|] sikkert fordi det er forskjellig fra gang til gang.. men de blir aldri tørre[:-] vann?

Hmm.. Kanskje det er det jeg har gjort feil?  Ikke nok vann?

Fryste Hatting ja, evt hjemmelagde. Lager av pizzadeig. Bare pass på å ikke lage for tynne, da blir de harde... De hever som regel fint og får luftlomme inni :)

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Fryste hatting! Ingen over, ingen ved siden[:)]

ENIG! Spiser ikke andre! [:D]

Hehe... Tenker jeg kjøper en pose Hatting pita i morra jeg... [8D]

Men det beste er å lage selv og det er faktisk ganske lett:
,5 dl lunkent vann

25 gram gjær

1 ss olivenolje

1/2 ts salt

10-11 dl hvetemel

Slik gjøres det:

Rør ut gjæren i litt av vannet. Når gjæren er oppløst tilsetter du resten av vannet, oljen og saltet. Ha

deretter i hvetemelet og kjør deigen i en kjøkkenmaskin til den er smidig og fin.

La deigen heve under plast i ca 30 minutter. Del deigen i 12-14 emner og trill til boller. La bollene heve

noen minutter under plast på bakebordet. Kjevle deretter bollene runde og flate. Legges på bakepapirkledt

stekebrett, 4 på hvert brett. La pitabrødene etterheve minst 10 minutter før du steker de midt i ovnen ved

250 grader. Etter noen minutter vil pitabrødene blåse seg opp og det vil danne seg en luftlomme inni.

Stekes i ca 9 - 12 minutter. Du må følge nøye med mot slutten, for stekovner steker forskjellig og

pitabrødene kan raskt bli brent på toppen om de blir stekt for lenge. Avkjøles på rist.

Back
Topp