pinnekjøtt??

kkaasa

Elsker forumet
skal ha sviger på pinnekjøtt middag i morgen...
de er ikke "saus mennesker" men derimot jeg er det.. åssen saus kan man bruke?

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Sjy frå bunnen av panno[:)]

Ellers e da mange så bruke brun saus. Sjøl e eg gla i kvit saus te, men då må igjen litt av den sjyen oppi kvitsausen[:)]

Eg har aldri hørt om saus attått pinnakjøtt eg [8|]
Bruka sjyen frå kjøttet [:)]

vist du bruker pinnefettet som basis så har du i litt gjevning, mel og vann, for å tykne litt, krydre med salt og pepper. [:)]

takk for svar...
blir nok sjy eller fett for de som vil ha det...også en brun sau til meg og barn...har laget noen kjøttkaker til de. små..=)

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Sjy frå bunnen av panno[:)]

Ellers e da mange så bruke brun saus. Sjøl e eg gla i kvit saus te, men då må igjen litt av den sjyen oppi kvitsausen[:)]

Eg har aldri hørt om saus attått pinnakjøtt eg [8|]
Bruka sjyen frå kjøttet [:)]

Mamma å dei har allti brun saus, men da har kje eg vore så gla i. Så kom svogern å bragte me seg kvit saus frå Fitjar, å DA syns eg va nammis[:)]

Nåke eg aldri kjeme te å testa da, nett so å koka pinnakjøttet...ska kje vera sånn [8D]

ORIGINAL: kkaasa

takk for svar...
blir nok sjy eller fett for de som vil ha det...også en brun sau til meg og barn...har laget noen kjøttkaker til de. små..=)

Smart, her i huset ete heller ikkje ungene pinnakjøtt, så må alltid laga nåko anna te dei [:)]

Får dei velga sjøl so blir da grandis [8D]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: kkaasa

takk for svar...

Smart, her i huset ete heller ikkje ungene pinnakjøtt, så må alltid laga nåko anna te dei [:)]

Får dei velga sjøl so blir da grandis [8D]

elle Pannekaka!![:D]

Jah! Men da va da mammo så valgte igrunn [8D]
På nyttårsafto blir da antagligvis grandis [8D][:D]

Dåke funne ut av den kvelden elle?[:)]

Vi bruker bare fettet/sjyen fra kjøttet
Har et vennepar som pleier å servere sandefjordsmør også - det er faktisk veldig godt til (helst blandet med fettet)

Har vært på julebord på østlandet, der de har servert saus til
Det blir bare feil

ORIGINAL: MarensMamma

Holder med kålrotstappe og fettet fra kjøttet[:D] saus til pinnekjøtt blir helt fjernt

Ja saus er fyfy til pinnekjøtt[;)]

Du tar noe av kraften som du damper kjøttet i å gjevner det ut med no smør å mel[;)] Blir god saus det[:D]

Back
Topp