pinnekjøtt....

~ine~

Forelsket i forumet
hei. er det slik at det ikke er farlig å spise pinnekjøtt når man er gravid??
har hørt litt forskjellig så blir så i tvil. jeg elsker pinnekjøtt og skal på middag hvor det blir servert...
kan jeg trygt spise det?

Spiste pinnekjøtt når jeg var gravid.......er jo dampet så det er vel ikke farlig ifht bakterier?!

ORIGINAL: gira

Spiste pinnekjøtt når jeg var gravid.......er jo dampet så det er vel ikke farlig ifht bakterier?!

og etter damping, så legges det (ofte?)  20 min i stekovnen...  da er det jaggu safe!

Jeg spiste også pinnekjøtt da jeg var gravid- gikk helt fint det [:)] 

takker for svar.. er ikke rart man blir i tvil for er så mye forskjellig man hører.
men det virker da trygt så da skal jeg kose meg på middag[:D]

Spiste pinnekjøtt maaaange ganger mens jeg gikk gravid, gikk kjempefint[:D]

spiste pinne kjøtt når jeg var gravid.  spiste i begge svangerskapene[;)]

har også spist pinnekjøtt i begge svangerskap. Nam nam.
Kan det spises når man ammer mon tro? [8|]

jeg spiste det da jeg var gravid ja....... tenkte ikke på det en gang.. [8|]

ORIGINAL: Suppadura

Pinnekjøtt er tørket,/saltet, og det dampes i flere timer!
De bakteriene som overlever det, ja, de er selvlysende grønne!!!

Spis m god samvittighet, MEN, husk at det er veldig salt, og du kan få mer vann i kroppen enn normalt, så under en pinnekjøttmiddag bør du drikke minst ½ liter vann, pluss, er du langt på vei, sitt m beina høyt etterpå!!

KOS DEEG!
  signerer den, jeg..!!

Spiste det IKKE selv i fjor ( jeg var 8mnd gravid til jul) ,
men det var fordi jeg sleit NOK med vann i kroppen fra før,  og fordi jeg aldri har vert så enormt hypp på å  SPISE pinnekjøttet.. (er nok for meg at det lukter i hele huset på julaften[:D][:D][:D] jummjumm!!)

jeg spiste mye pinnekjøtt i fjor da jeg var gravid(3 mnd) og masse på jobben, så du kan trygt spise det.

Back
Topp