Pinnekjøtt saus? *nytt spm*

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Kan jeg koke kjøttet nå på dagen og så varme det opp når de kommer i kveld? Skal nemlig til byen fra halv 5 til 7 og tør ikke la den stå hjemme alene og koke..ikke kan jeg koke den fra kl 19 i kveld det blir for sent..

Skal lage pinnekjøtt for andre gang i mitt liv og fikk nå melding av mannen om at han inviterte naboen på middag også[:-] og jeg som skal lage pose kålrabi og ikke kan lage saus.. Mannen påstår at han pleier få søt-sur saus til? Kan ikke jeg huske men.. Noen tips til pinnekjøtt middagen?

Vi pleier bare å bruke krafta til pinnekjøttet vi. ellers er det mange som smelter saus å bruker det... har aldri hørt om noe ann saus til, men jeg vet ikke...
Kos dere med middag.. *missunnlig*

Det har jeg aldri vært borti at man bruker som saus [8D]. Sjy kanskje. Vi bruker ikke å ha saus til i min familie og i gubben sin. Håper du finner ut av det, lykke til [;)][:D]

Hallo.. kålrot stappe klare du fra bunn av.
Du har bare kålrot, et par poteter og ei gullerot eller to og moser det sammen med sånn håndmoser eller stavmixer og tilsetter feks salt å pepper og litt smør.

Sausen: du har smør og mel i en gryte og lager e gjevning å tilsette kraft fra pinnekjøtt gryta. blir deilig [:D] lar det koke opp og småkoke noen få min. å volla du har saus [8D] aldri hørt om søtsur saus til pinnekjøtt.

ORIGINAL: Tinha

Vi pleier bare å bruke krafta til pinnekjøttet vi. ellers er det mange som smelter saus å bruker det... har aldri hørt om noe ann saus til, men jeg vet ikke...

Vi har aldri saus til pinnekjøtt..
Kun kålrabistappe, surkål og poteter[:)]

Vi pleier bare å bruke krafta til pinnekjøttet vi. Også har vi poteter, kålrabistappe og surkål (eller rødkål) til[;)]

ORIGINAL: Rebecca85

Takk for svar :) skal lage fra pose, syns ikke den ble bra når jeg lagde sist :)

God kålrabistappe:

Så mange kålrabi som du vil ha, litt melne poteter, ekte smør (ikke margarin), matfløte, salt og pepper..

mos sammen kålrabi og poteter med smør, ha i litt matfløte til passende konsistens. Smak til med salt og pepper.

Jeg synes denne er veldig god. God på smak, men ikke for "sterk" kålrotsmak..

Kanskje grunnen til at den ikke ble god sist var at kålrabien du hadde kjøpt var "trevlete" ? (vet ikke et bedre ord på det).. Da får den en annen smak..

Vil du imponere... ikke lag den vanlige drittkålrabistappa. Lag 50/50 med gulrot og kålrot. Behold litt av vannet. Mos
og salt og pepper, pluss litt sukker ja... NAMM

Bruker ikke saus i vår familie.. bare smelta smør. Noen bruker kraft. Svigerlillesøster bruker min ribbesaus[:D]

Takk for svar :) skal lage fra pose, syns ikke den ble bra når jeg lagde sist :)

Jeg likte ikke min egen kålrot stappe i starten når jeg begynte og lage den fra brunn, prøvde da og lage hjemmelaget, og en posestappe, åsså blandet jeg de sammen. Det ble dritgodt[:D]
Men nå lager jeg den jo kun fra bunn av da, masse salt, pepper, smør og fløte. Så blir den digg[;)]

Når det gjelder saus...nei nei!! "Sausen" lager seg selv nedi bunnen på pinnekjøttpanna, der danner krafta seg, og den har en over potetene når en skal spise NAM NAM!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: Tinha

og ang kålrabistappe...for all del ha gjevning i..bruker alltid det selv,da blir det sånn som farmor lagde[:)]

Takk for svar :) skal se hva jeg finner på butikken her..kjører ikke 6 mil for å få lagd hjemmelagd kålrabi..hehe..har jo allerede poser ;) smaker vel ikke så ille det vel :)

ORIGINAL: PS.I Love You

Hallo.. kålrot stappe klare du fra bunn av.
Du har bare kålrot, et par poteter og ei gullerot eller to og moser det sammen med sånn håndmoser eller stavmixer og tilsetter feks salt å pepper og litt smør.

Sausen: du har smør og mel i en gryte og lager e gjevning å tilsette kraft fra pinnekjøtt gryta. blir deilig [:D] lar det koke opp og småkoke noen få min. å volla du har saus [8D] aldri hørt om søtsur saus til pinnekjøtt.

Signerer denne, er virkelig tusen ganger bedre også!!! Tar deg 30 minutter max!! [:D][:D][:D]

Takk for svar :) skal se hva jeg finner på butikken her..kjører ikke 6 mil for å få lagd hjemmelagd kålrabi..hehe..har jo allerede poser ;) smaker vel ikke så ille det vel :)

Jo desverre![:'(] (jeg lager heller hjemmelaga i vanlig hverdagen også jeg, for den posen er så sinnsykt syntetisk)

Og den butikken som ikke selger kålrabi syntes jeg du skal fortelle oss om assa.. hahaha [8D]

En liten dæsj sukker i stappa gjør også susen, sammen med litt fløte, smør, salt og pepper. Vi har ikke i potet og gulerot, kun kålerabi.

ORIGINAL: giggsy

En liten dæsj sukker i stappa gjør også susen, sammen med litt fløte, smør, salt og pepper. Vi har ikke i potet og gulerot, kun kålerabi.

Back
Topp