Pinnekjøtt og barn

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Når ca begynner barn å spise pinnekjøtt?
Hvordan løser andre som har det på julaften med unger?

Jeg tenkte kanskje toåringen kunne smake litt, men blir jo fryktelig salt for en liten kropp.

De har fått smakt fra sånn rundt den alderen, men de har ikke LIKT det i særlig grad

De spiser svinemør og vi har dessuten nissepølser (altså disse bittemså grillpølsene på 3 cm eller noe sånn) også spiser de mer og mer pinnekjøtt ettersom de blir eldre, er min erfaring. Han på 11 vil ha det, men også svinemør og reelt gjerne også nissepølser.

Vi drev med BLW, så min fikk smake det året han var 1 (født i desember), men det ble jo bare å sutte på det, han fikk ikke faktisk i seg noe og han likte det ikke. Han "spiste" kålrabistappe og litt potet, og det var tilberedt uten salt.

Min som var 2,5 i fjor fikk smake men likte det ikke, så han får pølser istedet, det har vi alltid uansett :)

Fikk første gang da han var drøyt to år og han elsket det! Første året stekte jeg en laks i ovnen til han (en av favoritt rettene hans), og han spiste det med kålrot og potet :p

Mine har fått det året de har fylt 2 år og alle 3 har utrolig nok likt det. Mye salt ja, men er jo bare 1 dag, så da er det innafor. Er total inntak som er vesentlig og ikke unntak.

Jeg er godt voksen og liker det fortsatt ikke :o glad i mye annet salt, men pinnekjøtt synes jeg smaker som trolldeig. Skjønt at det er noe alle andre liker kjempegodt da. Vil tro mange barn kan like det også

Fått smake på det fra han var nesten halvannet år. Men fikk mest poteter/Grønnsaker og saus, evt litt pølse, det er jo greit å dampe siste tiden sammen med pinnene.

Jeg er godt voksen og liker det fortsatt ikke :eek: glad i mye annet salt, men pinnekjøtt synes jeg smaker som trolldeig. Skjønt at det er noe alle andre liker kjempegodt da. Vil tro mange barn kan like det også

Trolldeig faktisk :hilarious::hilarious:

Lot de vel smake fra 1-2 årsalderen, men ingen av de har likt det så har gått i pølser og medisterkaker. Og ribbe nå i senere tid

Back
Topp