Pinnekjøtt i rom temp eller kjøleskap?

haley

Flørter med forumet
Har aldrig laget pinnekjøtt før men har fått med meg at jeg må ha det i vann over natten, skal det ligge i rom temp eller bør det ligge i kjøleskapet? [:)]

Kjøleskap eller kaldt rom. Ikke vanlig rom temp vil jeg hvertfall si...

vi pleier å ha det kaldt men i butikken har de det i romtempratur

ORIGINAL: TinyGiny

Ja, jeg har sett at noen butikker har det i romtemp. Jeg ville ALDRI i verden ha kjøpt det som lå der. Herregud for en bakteriekoloni.

Takk [:)]
Får legge det i kjøleskapet da! Visste ikke helt når det skulle ligge i vann om det var så bra i kjøleskapet da [:D]

På pinnekjøttpakka sto det klart og tydelig at de skulle ligge i vann i 30 timer i romtemperatur. Det blir dampet etterpå, så evt. bakterier blir tatt knekken på [;)]

Jeg får ha det i rom temp da siden det sto på pakken, var egentlig det jeg trodde også [:)]

ORIGINAL: Aravis

ORIGINAL: TinyGiny

Ja, jeg har sett at noen butikker har det i romtemp. Jeg ville ALDRI i verden ha kjøpt det som lå der. Herregud for en bakteriekoloni.

det er saltet,så det går fint... er etter det er kokt at det må ligge kaldt...

Jeg er kokk og jobber på kjøkken.

ORIGINAL: Azoria

På pinnekjøttpakka sto det klart og tydelig at de skulle ligge i vann i 30 timer i romtemperatur. Det blir dampet etterpå, så evt. bakterier blir tatt knekken på [;)]

riktig[:)][:)]

Vi pleier alltid å la kjelen med pinnekjøttet (og vannet) stå ute om natten....Det blir jo kokt etterpå.

Back
Topp