Pinlig situasjon...

*SusieQ*

Elsker forumet
Huff, jeg har fått meg et pinlig dilema når det gjelder den forestående ordinære ultralyden i neste uke. På skjemaet jeg skal levere til jordmor vil de gjerne vite om tidligere aborter og andre innleggelser på sykehuset. Nå har det seg sånn at jeg har tatt abort for flere år siden, lenge før jeg traff sambo. Det er nesten ingen som vet om denne aborten og selv om jeg ikke angrer sånn sett synes jeg dette er pinlig og skamfullt, jeg synes det er høyst personlig og vil helst ikke rippe opp i dette og vil heller ikke at min samboer skal få vite om aborten. Jeg vet at han prinsippielt er imot abort.

Så hva gjør jeg?

Ringer og forklarer situasjonen til jordmor på forhånd? *pinlig*
Lar være å skrive noe på skjemaet?

Huff Huff Huff, føler meg forfulgt av denne aborten nå altså *skam*

oi ja den var litt kinkig! ring henne å hør du!!

Huff ja det var jo litt kinkig..Men ja ring henne å hør du..Ikke sikkert du trenger å føre det opp..Jeg førte det opp på skjemaet men så visste jo sambo om det på forhånd også da[:)]

jordmor har jo taushetplikt så jeg ville ringt og sagt ting på forhånd og forklart situsjonen... Hun stikkir nok ingen motsprøsmål, valget er tatt, og  sånn medisinsk synspunkt er det greit og få alt på papiret om ting skulle skje...

Back
Topp