Pilleslutt og el

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
Dere som sluttet på pillen, når fikk dere el? Og hvor lang tid tok det før dere ble gravide? :love7

Ca 4 uker etter pilleslutt begge ganger. Ene gangen ble jeg gravid på første eggløsning (.. jeg skulle egentlig bytte p-piller pga bivirkninger :hilarious:Var 16)
Andre gang tok det 18 pp'er etter pilleslutt (uten at det var noe galt med verken meg eller daværende partner).

Verdt å merke seg dog, at det tok ca 6 mnd før hormonene hadde stabilisert seg etter pilleslutt.

Tror det var 4 uker (brukte el-tester). Fikk mensen kun en uke etter. Fikk så eggløsning 3 uker etterpå og ble gravid (spontanabort noen uker senere desverre)

Rettelse: så på premom-appen nå og innså at jeg fikk el 3 uker pluss et par dager etter pilleslutt, ikke 4 som jeg skrev. :)

Det tok vel ca 3 mnd. Hadde "mens" et par ganger uten el. Jeg prøvde ikke å bli gravid, men det var like greit, ellers hadde jeg blitt tullerusk av de 95 dager lange syklusen jeg hadde etter den syklusen med el.

Når vi begynte å prøve tok det 18 mnd effektiv prøving ( hadde en pause pga bryllupet underveis i prøvingen)
Hverken jeg eller min mann er helt optimalt fruktbare. Men vi har fått tre barn med tiden. (Og hormon -piller til hjelp for å få siste)

Interessan lesning :) vi planlegger å slutte på p-pillen snart, har mensen nå og håper jeg ikke skal begynne på nytt brett på onsdag :smiley-ashamed005 mannen må bare overtales litt mer :hilarious::hilarious:

Sluttet på pillene i midten av oktober. Fikk blødning etter 20 dager. Neste syklus var på 35 dager. Vil ikke si vi prøvde, mer sånn det skjer når det skjer. La inn de to syklusene og tok en EL test i desember utifra FLOWappen, den var positiv. Ble gravid da.
Er i uke 8 nå.

Ble gravid første eggløsning etter p piller to ganger .. det gikk bare noen få uker og så var jeg gravid..

Back
Topp