Pilates vs zumba

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
I kveld prøvde jeg pilates som et alternativ til zumba. har hatt endrl bekkenubehag siden siste zumba timen, så jeg tenkte jeg fikk prøve litt andre timer. Pilatesen i dag gikk bra, men det var et par av øveldene som var sikkelig smertefulle for bekken/ hdleben leddet. Så lurer jeg på om det da er dumt eller om dette er noe som blir bedre. Ligger her i senga- det verker....

Også var det dette med magemuskler. Skal vi eller skal vi ikke trene magemuskler. Evt når skal vi slutte og er drt farlig eller vare funker det ikke?

Huff jeg er så dårlig på dette.
Så lenge det ikke gjør vondt så vil jeg tro det er ok.
Men ville evt gjort noe annet enn den øvelsen hvis den gjør vondt..... :rolleyes:

Ang trening så skal pilates og yoga være veldig bra for å styrke bekkenet, men tror det kan være lurt å snakke med noen som jobber på treningssenteret ang øvelsene. Du kan jo spørre om det er noen ansatte der du trener som har litt ekstra peiling på graviditet og trening. Ellers så har nok Amahel rett i at gjør det vondt så kan man heller droppe den øvelsen og gjøre noe annet.

Gikk en del på pilates før, og han instruktøren var veldig dyktig. Han sa alltid " hvis du er gravid eller har / har hatt bekkenløsning, skal du gjøre denne øvelsen slik i stedet". Da trengte jo ingen å utlevere seg timen hans hvis de ikke ville. Si fra til instruktøren om at du er gravid og kjenner bekkenet, og så vil han/hun gi alternativer hvis vedkommende kan faget sitt :-) Jeg tenker at pilates ( og egentlig også yoga) må være gull for oss i vår situasjon nå. Både god trening av kjernemuskulatur, og pilates tar, når man blir flink på øvelsene, gi det mange forsøk, mas også på bekkenbunnsmuskulatur. Det trenger vi jo framover ;-) Nå ble jeg pilates- inspirert! kanskje gå på det i morgen :-) Lykke til med treninga. Jeg syns det er litt hardere å komme meg dit å, men får til noe iallfall. Forresten, det han instruktøren ofte gav som alternativ ved problemer med bekken, var å ha smalere beinstilling enn ellers ( ikke for langt hverandre hvis sittende med beina rett fram eller liggende på mage med beina bakover).

Back
Topp