Pijah

sørlandsjente

Blir kjent med forumet
Hei.
Jeg er ny her jeg [:)]

Spurte igår om noen har erfaring med å reise med barn for vi skal til thailand en mnd over jul. Ble tipset om at du også skulle dit utpå vårparten og kunne spørre deg.... Har du hørt noe om bleieutvalget der borte og om prinivået??? Er bare ikke lysten på å dra med meg bleier for en mnd, men hvis de koster kjempemasse så må jeg jo. Men det er jo ganske billig ellers...

Fått noen andre tips?

hvor skal dere forresten??

Hei og hopp!

Har lagt merke til deg ja, men den dagen jeg skulle inn og ønske deg velkommen, så streika nettet mitt. Og så ble det glemt! [8D] Så VELKOMMEN TIL GALSKAPEN! [:D]

Når det gjelder den reisingen.. Vi reiser til Bangtao (Phuket) i mars, men jeg har ikke egentlig forhørt meg noe særlig om priser og sånn. Det jeg vet er at Nestle jo er internasjonalt, så jeg antar at et utvalg av Nestle sine produkter vil være tilgjengelig også der nede.
Bleier vet jeg faktisk ikke, men tenker at siden vi bare skal være tre uker, så er det ingen katastrofe om de koster det dobbelte av hjemme. Er jo begrenset hvor mange bleier vi bruker på tre uker også, bruker ca 5 om dagen. Og så har vi kjøpt to pakker med badebleier som vi skal ha med oss.
Det er så lenge til vi reiser enda, at jeg har ikke kommet så langt som å tenke over så mye sånne ting..
Men send en mail til turoperatøren din, de vet helt sikkert noe om hvordan utvalg er av diverse barneutstyr der nede. [;)]

Takk takk.

Jeg har lest at de bruker mer sukker/søtstoff i babymaten og at det lønner seg å ta med hjemmefra. Tenkte som deg at Nestle var internasjonalt, men kan jo være de tilpasser seg de ulike landene (lages sikkert på lisens i Norge f.eks.) Jeg tenkte å ta med litt grøt (bare posen og kaste eksa). Kjøper meg en reisevannkoker sånn at jeg får kokt litt vann.

Skal sende en mail til startour jeg.

Vi skal forresten en uke til Ao Nang (Krabi), en uke Koh Phi Phi og to uker Koh Lanta.

Vi reiser tre uker til samme stedet, orker ikke flytte på meg når jeg har med meg snuppa. [8D] Går direktefly fra Oslo, vi reiser med Ving.
Genialt, vi ble jo utslitt av å bytte fly så mange ganger når vi var i Afrika på bryllupsreise..
Hotellet vi skal være på er et SunWing Resort og de har egne baby-rom med seng, vogn, vippestol, høystol, vannkoker, kjøleskap og enkelt bestikk. Slipper å dra med oss så innmari mye greier fra Norge.B Bærer henne bare i BabyBjørnen når vi skal rundt på flyplassene og til og fra hotellet. [:D]
Jeg tror de oppskriftene Nestle bruker i barnematen er det samme over alt (Nestle er dansk, men har de samme standarder over alt mener jeg å ha lest), men jeg skal sende de en mail å høre. Maja er jo 8 måneder når vi reiser, så vi må jo ha mer enn grøt til henne i hvert fall.. [;)]

Vi reiser jo med startour og all transfer er inkludert - heldigvis. Kristiane blir 6 mnd i.l.a. turen. Ammer fortsatt og jobber for å holde det gående helt til vi har vært der. var så bekymra for immunforsvaret, men helsesøster sa at hun allerede har fått ganske bra med antistoffer til nå. Hun får 5mnd-dose av vaksiner før vi drar også. Om jeg klarer kun et eller to ammemåltid pr døgn så er det bra sa hun. Dessuten var hun ikke bekymra for om jeg bare måtte gi mme.

Vi tar med vogn for å unngå å måtte holde på henne om kveldene hvis vi vil ut litt. greit for henne å sove i den. Har kjøpt en med 5 pkt sele og helt nedfellbar rygg og store hjul - et must på sand. På Koh lanta er det bare strand nesten.

Ja, transfer er inkludert hos oss også. Heldigvis. Orker ikke stresse og ordne noe sånt selv når jeg reiser med en liten baby. Det funker når man er bare to. [;)]

Jeg har nesten bare gitt mme hele veien, men jeg bekymrer meg egentlig ikke allikevel. Så lenge vi er flinke til å vaske oss på hendene (har med sånn håndrens i tillegg), og hun får bare mat fra glass og grøt så regner jeg med at det skal gå greit.

hihi. Mange fine tips jo. Har sett litt på den Christensen-siden, men en stund siden så jeg skal ta meg en ny tur inn dit. Skal sjekke den andre også for den vet jeg ikke om jeg har sett.

Blir nok ikke noe frieri på stranda for min del, for det gjorde jeg selv på kjøkkenet for en snau måned siden [;)] Var redd han forventa noe 29. februar og det ville ikke jeg.

Back
Topp