Pigmentstripa

Den på magen du tenker? -nei, fikk ikke den med de 2 andre heller :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei.. Ingen stripe her. Bare masse strekkmerker etter forrige svangerskap :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jepp, jeg har den. Husker ikke når den kom, men har hatt den ganske lenge. Noen som vet når den pleier å forsvinne igjen?

Jeg har heller ikke fått den :-) uke 31+3 i dag så trur ikke den kommer så seint :-)

Jeg har den kjempe tydelig.... Tror den blir borte etter en liten stund etter fødselen. Husker ihvertfall den forsvant igjen etter de to forgje svangerskapene...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg har fått, selv om jeg er veldig lys i huden. Er 37+2 og har hatt den i over en mnd :)

Denne stripen , kalt "linea negra" er veldig vanlig hos gravide. Ofte tydeligere hos de med mørkt hår eller mer gyllen/mørk hud, som har god pigmentering og blir fort brune på sommeren osv.
Den forsvinner etter fødsel, men det kan ta noen mnd. Det skyldes hormonforandringer, akkurat som brystvortene bllir mørkere.

De som er lyse i huden/lyst hår og med relativt lite pigmentering har jeg hørt ikke får denne .

Jeg er mørk i huden , mørkt hår og blir veldig mørk i huden på sommeren - og har en svak stripe på magen.

Jeg er gyllen i håret og lys i huden, masse pigmenter i hår, men verre med huden gitt.. Blir ikke fort brun om sommeren for å si det mildt! Jeg har fått den stripa, den er ikke kjempetydelig, men den synes :) tror den dukket opp rundt uke 28-30 da magen min ble stor :p

Jeg er gyllen i håret og lys i huden, masse pigmenter i hår, men verre med huden gitt.. Blir ikke fort brun om sommeren for å si det mildt! Jeg har fått den stripa, den er ikke kjempetydelig, men den synes :) tror den dukket opp rundt uke 28-30 da magen min ble stor :p

Den er sikkert svak og fin hos deg?
Den er ikke så tydelig hos meg, selv om jeg ellers har god pigmentering i huden.

Her kommer bilde av min.
Jeg fikk min Linea negra veldig tidlig.
( uke 8-9 tipper jeg )

Den er nesten usynlig -måtte sette på blitz for at den skulle synes på bilde :)

image.jpg

Føler min har hvert der siden første var født, ho er 22 mnd no;) so ikkje umulig ;)

Fikk min veldig tidlig og den er godt synlig, men så har jeg også fått piggmentflekker andre steder også på kroppen som jeg har hørt er mye mindre vanlig men kan forekomme hos gravide. Ikke lekkert :(

Back
Topp