Pigmentflekker

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Noen som fikk pigmentflekker under svangerskap? Hvordan fikk du de bort? :-) Krem, hudpleier, laser (?) eller gikk de bort av seg selv?

Følger... Hvitprikkete panne etter siste. :( Og jeg bruker alltid solkrem.
Samme her :-) Tror jeg må være arvelig belastet. Bruker 50+ hele året i ansiktet, og nesten ikke sett sola heller :P

Fikk mørke over leppa. Gikk bort av seg selv. Har hørt at pigmentflekker som kommer av hormoner går bort av seg selv :-)

Fikk sjokobart sist, tok 3-4 år før den gikk bort av seg selv. Denne gangen har jeg smurt med 50 i ansiktet hver dag, men har likevel fått Afrika på kinnet og Island i tinningen :D

Ja, jeg fikk. De bleke hver vinter og blusser fort opp på våren om jeg ikke er flink til å smøre meg.

Jeg fikk. Det er ett år siden siste fødsel, og det har blitt bittelitt bedre, men langt fra borte. Venter et år til før jeg gjør noe, siden det godt kan gå bort av seg selv, ellers er det behandling hos hudpleier som gjelder. Lurer på om det er laser de bruker?

Jeg fikk mørk bart og mørk flekk i panna første gang jeg gikk gravid:)
Bleknet, og dukket opp på brystet året etter:P
Nå 8 år og 3 barn senere har jeg mørke flekker på underarmene og halsen:) så har ikke blitt borte her, bare flyttet seg rundt:P

Jeg har fått under begge svangerskap. Verst i siste svangerskap for fem år siden. Disse flekkene har aldri gått bort, og jeg har akseptert de og lært å leve med de :)

Back
Topp