Pigmentflekker...

Kajsen

Andre møte med forumet
Hjelp, oppdaget i går at jeg har fått pigmentflekker i ansiktet...av alle steder. Hadde ikke dette med den første, men leste om at det vissnok er helt normalt. Hvordan får jeg fjernet det? Blir det borte igjen etter fødslen?

Kan sikkert fjerne det med laser.. Det forsvinner ikke av seg selv og ikke etter fødsel heller.. 

Kan man bruke noe som forebygger det? Sånn at det ikke kommer mer.

Det tviler jeg på.. Du kan jo alltids prøve solkrem med høy faktor! :) 

Når skaden allerede har skjedd

Har du allerede fått pigmentflekker, er det tre ting du kan gjøre for å bli bedre.

1. Du bør bruke solkrem med høy faktor for å unngå at pigmenteringene du allerede har blir mørkere, og forhindre at du får nye pigmentflekker.

2. Du kan forsøke kremer som skal lysne flekker og jevne ut huden.

Også kan du lese mer her; http://www.klikk.no/hvordantv/mote/trendforhenne/article477226.ece

Hei Kajsen!
Dette er normalt og kommer av hormonendringene i kroppen. Det kalles kloasme og kommer som oftest på kinn, nese, hake og panne. Husk, vi vet et pigmentproduksjonen øker under graviditet, vi får jo også en mørk strek på magen og mørkere brystvorter.
Pass på at du alltid bruker en god solkrem i ansiktet, spesielt hvis du skal være ute, om det ikke er sol kommer det alltid stråling ned til oss, du kan også bruke en sunblock lokalt på flekkene om du ser hvor de kommer. Det som er beroligende er at denne typen pigmentflekker som oftest forsvinner igjen etter endt graviditet, akkurat som streken på magen.
Det finnes også produkter for sånne "hudproblemer", f.eks. decleror sin aroma white serie som brukes for å lysne partier i huden og jevne ut hudtonen om man har ujevn pigmentering :D

Hilsen hudpleier

Back
Topp