Piggdekk vs piggfritt?

Bor på østlandet.. Kjører med piggdekk..

Fikk sms fra mannan idag,som kjører piggfritt,om at det var kjempeglatt å kjøre! Jeg merka ingenting!

Piggdekk. Bor i en by, men her vi bor er det en bratt bakk som er ofte isbelagt, og tidligere år har biler snurret, smelt inn i hverandre osv pga glatta. I tillegg vil vi ha muligheten til å dra til bygd og fjell uten å være engstelige for å miste veigrepet. Har Nokian Hakkapelliita.

Her er det pigger som gjelder. Bor veldig avsidesliggende, og når det først kommer snø og is er vi ikke de som blir priortert først når det gjelder brøyting. Salting skjer ikke. Hadde piggfritt i fjor og det endte med krasj. Fikk verkstedet til å sette på piggdekk før jeg henta bilen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Piggdekk! Bor på landet. Svingate veia å må over fjellet... dårlig brøyta å strødd så kunne kje klart oss uten d! :-)

Har piggfritt.... Kjører over et fjell hver dag til å fra jobb, så om d er snø , så går d bedre enn med pigger. Men JEG kunne tenke meg pigger, for siste årene har d vært mye is i veiene, og da er eg lost uten pigger... :/

Kjører piggfritt og det har jeg gjort i ufattelig mange år (drøyt 20 år). Ikke noe problem. Har også hytte på fjellet og det går helt fint. Tilpasser kjøringen, så går det bra ;). Stort sett brøytes veiene her vi bor innen rimelig tid og jeg er uansett ikke avhengig av bilen daglig. Er kun på ren is at piggdekk er bedre og de dagene det er et problem, lar jeg bare bilen stå.

Her er det kun piggdekk som duger ;)

Mye hard is i løpet av vinteren, og vi bor på et sted der vinteren er lang, bor på bygda og begynner av og til tidlig på jobb, så er avhengig av dekk som sitter på veien. :)

Hadde piggfrie i fjor vinter, og det ble første og siste år. :P Opplevde mange ganger å skli både nedover og oppover...

Spørs litt der jeg bodde før var det piggdekk kun pga at det var så kaldt at salting så og si aldri skjedde så var mye snø og isbelagte veier!
Nå bor jeg mer sentrat så velger piggfritt, men vis du er vant til det så skjønner jeg ikke hvorfor du skal bytte til noe annet nå :)

Vi har en med piggfritt og en med piggdekk. Den jeg liker best er den med piggdekk. Rett og slett fordi her er det ikke mange dagene iløpet av vinteren med snøføre(der piggfridekkene er best) for det meste er det bart eller isette.. Så vi vurderer å skifte til piggdekk på bil nr 2 også.

Back
Topp