Piggdekk eller piggfritt?

Bor i Ålesund. Her blir det så glatt på veiene at det er vanskelig med piggfritt. Piggdekk er eneste som fungerer for oss da vi har en del bakker rundt oss om vi skal noen vei :)

Piggdekk!! Bor på landet, og vist det blir holka så kommer en ingen vei med piggfritt! Dårlig med dekning rundt om kring her, så da SKAL jeg kunne komme meg fram der jeg trenger det! Til og med kjettinger er altid med på vinteren!

Piggfritt. Rogaland. Syns de funker supert her. :)

Lurer på hva jeg skal gå for selv nemlig :-P

Bor på østlandet, men de to siste vintrene har det vært veldig glatt her vi bor.

Og på forrige bil vi hadde hadde vi piggfritt, og jeg likte det ikke. Følte at det skled når det var som glattest.
Så vi kjøpte piggdekk til den bilen. Så bytta vi den inn :-P

På den vi har nå mener jeg å huske det er pigger, men de dekkene må nå byttes ut.

Så da er jeg i tenkeboksen igjen :-P

Har lyst til å gå for pigger siden det hat vært så innmari glatt de siste årene, men så tenker jeg miljø også siden frøkna har astma, og piggdekk virvler opp mye asfaltstøv.

Vrient kjenner jeg... Tryggheten på veien er jo også viktig..

Pigger og firehjulstrekk.. da burde jeg være sikret? Bor på sørlandet.

der dere bor ville jeg valgt piggdekk!

jeg har kun hatt piggdekk i Oppland fordi det noen ganger plutselig bare er is på veien! ifjor hadde jeg ikke det men hadde ikke behov nesten heller og da bodde vi ved ski

forresten så vurderer jeg å kjøpe kjettinger dette året pga turer til norge og valdres :p

Bår vi bodde i byen kjørte vi på piggfritt. Nå som vi har flyttaut på bygda igjen vil vi ha pigg :-)

der dere bor ville jeg valgt piggdekk!

jeg har kun hatt piggdekk i Oppland fordi det noen ganger plutselig bare er is på veien! ifjor hadde jeg ikke det men hadde ikke behov nesten heller og da bodde vi ved ski

forresten så vurderer jeg å kjøpe kjettinger dette året pga turer til norge og valdres :p
Ja det er nettopp det! Plutselig er det speilblankt!

Bor på bygda på Østlandet og pigger er nødvendig. Mye snø og is og ugreie veier i utgangspunktet :-P

nordland her. Vi kjører med piggdekk.
Inne i selve byen trenger man kanskje ikke piggdekk, men sia vi e en familie som lika å kjør på turer så må vi ha piggdekk.

Piggdekk, noe annet duger ikke her jeg bor. Har vært ute en vinternatt før med piggfrie dekk, og aldri mer! :p Bor i nord-norge :)

Bor i Trøndelag og bruker alltid piggdekk. Bor såpass avsides pluss at jeg starter på jobb umenneskelig tidlig, så det er ingen selvfølge at det er brøyta/strødd til jeg skal dra på morgenen :-/

Bor på Østlandet og har piggfritt. Hadde pigger på den forrige bilen og savner det veldig. Er så mange steder her du må ha pigger for å ikke snurre eller skli av veien.

Back
Topp