Piercing

*oida*

Forelsket i forumet
Jeg fikk papirene fra kk i dag ang oul! Og der stod det at hadde man Piercing så måtte denne taes bort 1 mnd før fødselen... Hvorfor det liksom? Skjønner det hvis man har Piercing der nede, men hva galt kan en tungepiercing gjøre? Jeg har hatt min i 15 år og har ikke så veldig lyst å ta den ut.... Er liksom en del av meg :-(

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Merkelig. Har også tunge piercing å har hatt den i 10-11 år. Måtte aldri ta den ut da jeg fikk sønnen min i 2011...

Denne beskjeden fikk aldri jeg :-s
Men om det skulle bli ks av det så må uansett alt slik ut for akkurat den stunden. Så mulig det er slik bare pga at de skal slippe å tenke på slikt om det blir hastesnitt osv?

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lille spire 07.02.14 ♥

Det er som nevnt over, i tilfelle du må bedøves/i narkose. Jeg må ut me neseringen også, liker ikke! Men stikker hullet igjennom hver dag så ikke det gror. ;)

Men hva har det med narkose å gjøre da? Hvordan påvirker den det?

Ingen anelse på hvordan det påvirker narkosen jeg?

Jeg tok forøvrig ut piercingen min under fødselen sist! Kom på det langt ute i riene... Måtte luske den ut. Tviler på at en litt eldre JM, som jeg hadde, er så veldig glad i piercing i brystvorten.... Hehe:-)

skal sies at det bare var et spørsmål om tid før jeg ville ha den bort selv også;-)

<3 Jente April 2012
Termin med nr 2: 5. Februar 2014

Men hva har det med narkose å gjøre da? Hvordan påvirker den det?

Sånn rent praktisk vet jeg ikke, bare at den må ut. Når jeg skulle ha utskraping i narkose i høst måtte neseringen ut. :(

Fikk beskjed, men slapp å ta ut mine. Du kan jo ringe kk å spørre

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan dette henger sammen vet jeg ikke, men før en operasjon da jeg var 18 fikk jeg beskjed om at piercingen i navelen måtte ut fordi narkose og piercing kunne gi brannsår.

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Jeg hadde også tungepiercibg da jeg fikk den første. Tok den ut samme dag som Fødselen.. jeg sa jeg aldri skulle ta den ut men gjorde jammen de.. ikke satt den i igjen.. hadde forøvrig 2 i tunga :)

Jente født januar 2010 og gutt født august 2011 og spiren i magehuset ventes 03.02.14 :)

Det med en måned er kanskje fordi man hovner veldig opp i kroppen på slutten?

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Jeg fikk beskjed av en eldre sykesøster inne på føden å ta ut mine, men jordmoren sa jeg ikke trengte..
Så blir nok ikke ta ut mine før ks denne gangen heller, så lenge jeg ikle plutselig blir lei av de ;)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her måtte jeg fjerne alt av ringer, smykker og piercinger.. Men det var under selve fødselen, ikke 1 mnd før. Tror kanskje di sier det for å være sikker. Jeg ble fortalt av jm at man må ta det av pga hvis du får komplikasjoner - må ta hastekeisersnitt feks, så kan man være uheldig. I værste tilfelle få hjertestans og må dermed ha gjenoppliving - da får du svimerker der du har metall :/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tror det er to årsaker til at piercing må ut..det ene er fare for infeksjoner. Det andre er, som flere har nevnt, hvis det blir snakk om ks. Ved operasjoner bruker en noe som heter diatermi... En spesiell kniv som reduserer blødning ved at den brenner i stedet for å skjære. Bruker denne mye til skjæringen innvendig, mens de bruker vanlig skalpell utvendig (ellers ville en fått brannsår på huden) Ved bruk av diatermi får den som skal opereres påklistret en jordingsplate for å unngå brannskader. Hvis en har piercinger, kan en vel få brannskader ved at elektrisiteten søker til piercingen i stedet for jordingsplaten tenker jeg.

Jeg fikk papirene fra kk i dag ang oul! Og der stod det at hadde man Piercing så måtte denne taes bort 1 mnd før fødselen... Hvorfor det liksom? Skjønner det hvis man har Piercing der nede, men hva galt kan en tungepiercing gjøre? Jeg har hatt min i 15 år og har ikke så veldig lyst å ta den ut.... Er liksom en del av meg :-(

Hvor har du piercing?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Sendt fra telulofen min! :)

når skal du på oul forresten? Kanskje vi har samme dag?

jeg fikk betennelse i navlepiercingen min forrige uke, så har allerede tatt den ut :D
Jeg tok den ut mot slutten av svangerskapet sist, og gikk helt fint å sette den inni igjen når jeg kom hjem fra sykehuset! (nå er det 13 år siden jeg tok den da, om det har noe å si?)

Back
Topp