Piercing og amming

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Noen som vet regler på dette?
Jeg trodde ikke det var noe jordmødre/leger ville "godta" og si var greit, men det er visst det, i følge en på terminforumet mitt. Det er ikke det at jeg tror hun lyver, men det virker helt absurd, egentlig.

Altså, smykket taes ut til baby har lært seg å spise- og fått god teknikk. Men så var det greit å ha smykket i etter det.

Er det bare jeg som synes det høres helt på trynet ut å stappe en piercing inn i munnen på en liten baby? Tenker ikke bare på hygiene, men også på hvor ubehagelig det må være. Liten munn, rart for tunga som skal jobbe ut melken..

Nei, opplys meg jenter! Jeg henger tydeligvis igjen i steinalderen..

Har aldri hørt at det finnes regler for det. Min tanke er at hensynet til barnet kommer først, og dermed tar man ut piercingen. Tanke nr 2 er at man kan oppleve enten stort ubehag, eller uakseptabelt behag, av den kraftige sugingen. Begge deler burde føre til at den tas ut.

De stedene jeg har googlet meg frem til, nevner både vansker for baby, og fare for å løsne piercingen på grunn av det sterke vakuumet som babyen lager når den dier. Jeg bare skjønner ikke hvilken fagperson som kan ha ment at det er helt greit.

Jeg tok ut min piercing da jeg ble gravid med første. Kunne aldri tenkt meg å amme med den i nei! Virker ikke hygienisk i heletatt!

Jeg er enig med deg, synes det høres helt på trynet ut å amme med piercing i. Babyen kan jo skade seg, svelge smykket o.l i tillegg til hygienen da.. osv. 

Sjakkruta skrev:
Jeg er enig med deg, synes det høres helt på trynet ut å amme med piercing i. Babyen kan jo skade seg, svelge smykket o.l i tillegg til hygienen da.. osv. 

Sign. Det høres virkelig ut som toppen av egoisme. 

Labambie skrev:

Sjakkruta skrev:

Ja, det er på en måte det jeg tenker også. Men det begrunnes hver gang i at det er blitt diskutert og at hun har fått grønt lys for å gjøre det.

Gollemor skrev:

Labambie skrev:

Sjakkruta skrev:

Ja, det er på en måte det jeg tenker også. Men det begrunnes hver gang i at det er blitt diskutert og at hun har fått grønt lys for å gjøre det.

Jaja, grønt lys med rullgardina helt nede da eller? Hva hvis vakumet fra barnet blir så stort at smykket løsner og setter seg fast? Er det virkelig SÅ verdt å ha det der altså? Djises.... 

Gollemor skrev:

Labambie skrev:

Sjakkruta skrev:

Jaja, man har lov til å tenke/ synse noe selv også.. 

Godt dere er enige med meg.
Det skremmer meg bare at noen kan si at sånt er ok. Og med noen, mener jeg fagpersonell. For jeg håper da i det minste mammaen spør fagpersoner og ikke en hvermansen med meninger.

Tungepiercing er jo ikke bra, så jeg kan ikke helt se at det skal være bra for en baby å suge på en piercing store deler av dagen.. Man mater jo ofte og i en liten stund av gangen, så det må jo gnage litt kanskje?

Hygienen er vel det jeg stusser mest på. Synes det er utrolig æsj å putte en piercing inn i munnen til en baby..

Og ja, tenk om den løsner og barnet kveles! Nei nei, jeg synes man bør ofre metallet eller ty til mme!

Jeg skjønner ikke at folk kan ha problemer med å velge hva de skal gjøre. For meg er det ufattelig at noen faktisk har tenkt å amma babyen sin med en bakteriebombe i puppen. Hvis det virkelig finnes noen som er så egoistisk at de på død å liv IKKE skal ta ut den piercingen, så synes jeg de kan glemme ammingen å heller flaske babyen sin. Tryggere å bedre for babyen! :)

June anette skrev:
Jeg skjønner ikke at folk kan ha problemer med å velge hva de skal gjøre. For meg er det ufattelig at noen faktisk har tenkt å amma babyen sin med en bakteriebombe i puppen. Hvis det virkelig finnes noen som er så egoistisk at de på død å liv IKKE skal ta ut den piercingen, så synes jeg de kan glemme ammingen å heller flaske babyen sin. Tryggere å bedre for babyen! :)

Signerer her.Helt sykt at noen gjør det,,tenk om pircingen løsner ??ikkje bra i det hele tatt!!

barnets tunge melker ikke selve brystknoppen, men areolaen. spørs jo hva slags smykke du har. men kan ikke tenke meg det er noe godt for babyen å ha den i munnen. kommer sikkert litt ann på hvem fagperson du spør. dersom barnet dier og det ikke er noe problem så sier de vel ikke noe på det...? mange leger og helsesøstre kan faktisk for lite om amming og kanskje de aldri har vært borti piercing før så er de usikkre og ikke sier noe...? jeg ville aldri gjort det.

Back
Topp