photoScape

Sissi

Glad i forumet
Hei jenter [:)]

noen som har peiling på photoscape?

når man lager montasje takkekort/julekort i photoscape, og skal legge dette på et kort og fremkalle på f.eks fotoknutsen.. så står det at det er dårlig kvalitet.. og bildet passer jo ikke på kortet.. noen som vet om det går ann å gjøre noe med dette? evt andre steder man kan lage kort til fremkalling hvor man ikke får dette problemet? [8|]

håper noen har peiling, for jeg er helt grønn på det her [:D][:-]

Jeg er vel litt grønn på dette jeg og, men fremlalte nettop dåpskort og de blei kjempe fine!!

skal prøve og forklare så godt som jeg kan! Og rett meg gjerne om jeg forklarer feil dere jenter som kan dette!!here it goes![:D] :

Bildet må være i riktig str når du lager det helt fra begynnelsen! Når du begynner, må du stille inn riktig str.på bildet for å få det fint når du fremkaller det!
- borte på høyre side er der en liten "nøtt" ! klikk på den, velg "størrelse på papir" og skriv 2800 i begge feltene!
- da blir bildet VELDIG stort! still inn str, midt på nede, der det står forhåndsvisning,l sånn att du får den str som du klarer å jobbe med!
- lag bildet ditt[:)]
-husk å ha en god tykk ramme rundt , så e ikke klipper inn i bildet ditt! (Marger)

Jeg fremkalte mine bilder på japanphoto!
lastet ned det programmet som heter: min CEWE fotoverden!(www.japanfoto.no)
fremkalte de i str 13x17

Blei veldig fornøyd med mine[:)]

Håper du skjønte noe av dette! ikke noe særlig flink å forklare...[:D]
lykke til[:)]

åååå tusen takk for at du gadd å hjelpe meg da skal jeg prøve det [:)]

mener du da at jeg skal tette de linjene i mellom helt? ta margen på 0? [:-]

må bare rett litt!!

sett str til 4800 x 4800![;)]

ORIGINAL: risosu

åååå tusen takk for at du gadd å hjelpe meg da skal jeg prøve det [:)]

mener du da at jeg skal tette de linjene i mellom helt? ta margen på 0? [:-]

det med margen må du gjøre inne på rediger..ETTER at du har satt bildene dine i den montasjon..
da trykker du på marger og lager den ganske tykk...
(Dette for at ikke de skal klippe i bildene dine og ødelgge dem!)

Mellom bildene kan du har så store marger du vil.. Det må du velge inne på montasjen..

ORIGINAL: 1100

må bare rett litt!!

sett str til 4800 x 4800![;)]

stemmer...takk[:)] som sagt, ganske grønn jeg å[;)]

tusen takk jenter [:)]

da skal jeg se om jeg kan klare å få til dette [8|][:)][:D]

ORIGINAL: risosu

tusen takk jenter [:)]

da skal jeg se om jeg kan klare å få til dette [8|][:)][:D]

fikser du lett[;)][:D] (tilogmed jeg klarte det! stort rødt kryss i taket!!)

tar opp denne tråden litt igjen jeg, for jeg lurer på.. om jeg må skrive teksten som jeg skal ha på kortene også i photoscape? eller må jeg bruke et annet program til det? [8|] også fremkalle montasjen med teksten som bare vanlige bilder, eller legge de på kort?

og tusen takk 1100 for at du forklarte det med margene [:)]

Back
Topp