PhotoScape (igjen)

Tusso86

Elsker forumet
Dere som har fremkalt bildene dere har laget i PhotoScape, hvilke format skal jeg bruke? Og hvor endrer jeg denne?
Hvordan blir kvaliteten på fremkallingen og får man fremkalt bildene i vanlig bilde størrelse (15x13 eller hva målene er). Kan man endre kvaliteten på bildene etter at man har laget dem? Har laget noen som jeg har lyst å fremkalle, men det var før jeg leste at man ikke fikk gode bilder om man fremkaller dem etter de automatiske målene..

Huff er ikke noe god på dette jeg[&:] Takker veldig for tips!

lurer på dett selv så dytter for deg [:)]

ORIGINAL: icebaby

Bruk nøttemannen for å endre størrelse. Skal du fremkalle i 13x17 bør du velge mål etter denne. Eks: 2600x3400 piksler. Du kan ikke endre etter at bildet er ferdiglagret som en fil. [:)]

Ok men om jeg velger de pikslene du skriver der, da er alt greit til å kunne fremkalles eller?

ORIGINAL: myle

Bruk nøttemannen for å endre størrelse. Skal du fremkalle i 13x17 bør du velge mål etter denne. Eks: 2600x3400 piksler. Du kan ikke endre etter at bildet er ferdiglagret som en fil. [:)]

Ok men om jeg velger de pikslene du skriver der, da er alt greit til å kunne fremkalles eller?

Ja, om det er13x17 du skal fremkalle i [:)]

Vet ikke helt ka som er vanlig størrelse jeg[8D] Men tror jeg skjønte det. Tusen takk for god hjelp![:)]

men blir ikke bilde mega stort i photoscape da? har ikke det noe å si når man lagrer??

Du kan endre størrelsen på de du har laget etter at de er ferdig. Du åpner dem igjen i redigering og så går du på størrelser. Der trykker du endre høyde eller bredde alt etter som hva du vil og så skriver du inn det du vil. Er det vanlig bildestørrelse pleier jeg å skrive 3000, visst det er større har jeg skrevet 5000[:)] Så lagrer du bare på nytt [:)]

hvordan vet man om det er 3000 eller 4000 eller 5000 man skal taste inn?? hehe [8D]

ORIGINAL: myprecious

hvordan vet man om det er 3000 eller 4000 eller 5000 man skal taste inn?? hehe [8D]

Dette lurer jeg også på...hehe..er ikke noe dyktig på dette[&:]

okei, da skal jeg sjekke det.

Har nemlig bestilt 30 takkekort og sendt inn for fremkalling men har ikke endret str, så nå er jeg jammen spent på de bildene. Krysser fingrene for at de blir bra læll [8D]

Ikke velg flere piksler enn det bildene dine er - da kan det bli kornete. Sjekk egenskaper på bildene dine [:)]

Aha...da forsto jeg det[8D] Hehe. Tusen takk for god hjelp[:D]

Jeg ordnet noen etter at jeg hadde lagret dem, og det gikk helt fint uten at de ble kornete[:)][:)] Sendte også inn bilde der jeg hadde tatt det på 5000, skulle ha ut et lerret på 30 x 30. Dette bildet var fra før lagret i veldig lite format. Bildet ble veldig fint!! Så lenge en ikke fremkaller i et større format en kameraet klarer virker det som om det ikke betyr noe hvor stort en lagrer det på fotoscape. Bare det er stort nok!! For bildene skal jo ikke fremkalles så store. Ikke noe problem å få dem ned, verre å få dem opp. Er da de blir kornete[:)] Er bare mine erfaringer. Har fått ut både takkekort og lerret som jeg laget på fotoscape[:)]

ORIGINAL: myprecious

okei, da skal jeg sjekke det.

Har nemlig bestilt 30 takkekort og sendt inn for fremkalling men har ikke endret str, så nå er jeg jammen spent på de bildene. Krysser fingrene for at de blir bra læll [8D]

Dette gjorde jeg på mitt første forsøk. Håper du var heldigere enn meg. Mine ble kornete og uklare. Måtte bestille 50 nye, men jeg klaget til eurofoto som jeg bestilte dem av og sa at jeg syntes det var dårlig gjort at de ikke ga beskjed om at bildene ville bli dårlige når jeg bestilte så mange!!, så jeg fikk 50 nye gratis + 50 konvolutter[:D][:D] Veldig fornøyd.

Back
Topp