Philadelphia..

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
eh.. begynner å bli litt lei av å tenke på alt sånt.. kan vi spise philadelphia?
Mener det var noe med at det er ferskost og litt på grensen?
Skal lage kake til bryllup jeg skal i nemlig og vil gjerne kunne spise kaka selv også :p

Aner ikke men har nettop trykt i meg en hel oreokake (nesten!:p), så håper da virkelig ikke det er et problem:p

Aner ikke men har nettop trykt i meg en hel oreokake (nesten!:p), så håper da virkelig ikke det er et problem:p

Å,den oppskriften bladde jeg meg forbi da jeg lette etter ostekake.. mmm..
Eneste jeg fant på nett var en i et forum som sa at matportalen sier nyåpnet kremost er greit.. og dette var fra 2011,så det er ikke til å bli klok på.
Myke oster var jo greit før så lenge de var pasteuriserte,men så fant man ut at det ikke stemte.. blir gal av forvirring.
Og attpåtil har jeg en skikkelig ræva energidag,sliten og uvel fra topp til tå.
Skal lage kaka etterpå når jeg bare får hvilt litt.
Bryllupet er i morgen,men vi tar inn på hotellet der bryllupetsfesten skal være i kveld,så kaka må være ferdig da.
Tenkte å se på netflix,men den forbanna playstation har streika. Mannen har satt igang noe til å laste ned,med ser ut som hele driten har hengt seg opp.
Ååå!

Jeg fikk høre fra jordmor at Philadelpia ost er helt greit. Håper det stemmer, har nesten hat tlitt dilla på det i starten av graviditeten, det med litt pepper og kanskje skinke oppå..mhmmm

Jeg fikk høre fra jordmor at Philadelpia ost er helt greit. Håper det stemmer, har nesten hat tlitt dilla på det i starten av graviditeten, det med litt pepper og kanskje skinke oppå..mhmmm

Jeg gidder ikke spørre min jordmor en gang for hun sa på første kontroll at gravide i dag er så hysteriske med hva man kan spise og ikke,og vi hadde da vokst opp med salami så det hysteriet der ble visst for dumt.. og det var det hun sa om mat..

Jeg gidder ikke spørre min jordmor en gang for hun sa på første kontroll at gravide i dag er så hysteriske med hva man kan spise og ikke,og vi hadde da vokst opp med salami så det hysteriet der ble visst for dumt.. og det var det hun sa om mat..
???? seriøst???
Min var ikke spesielt opptatt av det, men jeg sa at jeg hadde lest de retningslinjene som var om mat, og så spurte jeg om det som var uklart for meg. Derfor var hun trygg på at jeg hadde kunnskapen....men spurte blant annet om philadelpia og salami...salami var det best å holde seg helt unna sa hun til meg! :)

Hadde vært litt skeptisk til den jordmora der altså...

???? seriøst???
Min var ikke spesielt opptatt av det, men jeg sa at jeg hadde lest de retningslinjene som var om mat, og så spurte jeg om det som var uklart for meg. Derfor var hun trygg på at jeg hadde kunnskapen....men spurte blant annet om philadelpia og salami...salami var det best å holde seg helt unna sa hun til meg! :)

Hadde vært litt skeptisk til den jordmora der altså...

Jepp.. altså hun sa " du vet dette om mat og sånt ikke sant?" Er jo annengangs så ja jeg vet hva jeg skal holde meg unna. Svarte " jada" og så kom hu med den regla si. Da gadd jeg ikke spørre mer kan du si.. jammen godt vi har Internett. (Som jeg lærte i går at man skal skrive med stor forbokstav for det er visst egennavn ;) )

Philadelfia er helt ok, likestilt med kremostene fra Tine og de er trygge.

Back
Topp