Phenergan mot kvalme

tyren86

Forelsket i forumet
Ser det er en god del her som sliter med kvalme så da er vi alle i samme båt :( jeg har fått phenergan og det fungerer veldig bra. Man såkalte en tablett på kvelden og den virker utover dagen. Er man ekstremt kvalm kan man ta opp til 3 om dagen. man kan bli litt sløv i hodet av dem men jeg har ikke merket noe til det. Kanskje litt trøtt de to første dagene bare. Dette er den medisinen de gir intravenøst når man ligger inne på sykehuset med kvalme. Tenkte jeg bare skulle nevne det her tilfelle det kan hjelpe noen fler :)

Takk for tips, sitter å venter på at legen min skal ringe meg angående kvalmestillende, brukte postafen sist med en del virkning, prøvde også afipran, men det hadde så og si null virkning på meg, men har ikke prøvd phenergan, kanskje jeg kan høre om jeg kan få prøve det :)

Jeg også hadde prøvd alt og hadde Igrunn gitt opp frem til jeg fikk det vidunderlige medikamentet :) si i fra hvordan det går :)

Nei man må få det på rEsept. Men du kan jo ringe de og fortelle hvordan du har det så kanskje han skriver ut en resept til deg i morgen? Det er å anbefale .

Jeg får ikke tabeletter av legen min. Har aldri fått, å jeg har vert kvalm å spydd ca 9 mnd begge de forige svangerskapene... Han sier det er absolutt siste utvei!! Så han anbefaler det ikke...Så da vil jeg ikke ta de heller..

Ja de sier det er siste utvei men jeg mener at når man har fler barn å ta seg av og hvis man skal fungere på alle plan kan det noen ganger være litt greit å få hjelp . Var på ul i dag etter inntak av medisiner og fostret hadde ikke noe effekt av dette. Så da velger jeg å tenke at det er trygt :)

Back
Topp