Phenergan i svangerskapet

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Hei. Jeg fikk skrevet ut Phenergan fra legen i dag, fordi jeg er så sykt kvalm og sliter med brekninger og oppkast. Stoler jo på at legen vet hva hun gjør, men samtidig blir jeg liiiiitt skeptisk? Jeg har aldri hørt om det til gravide før? Og når jeg leste papirene inni ( som jeg kanskje ikke burde gjort :p ) så står det at det ikke bør brukes av gravide, spesielt ikke på slutten. :eek: Nå er jeg helt i starten av svangerskapet da, men når det står sånn så blir jeg automatisk litt skeptisk...? Hvorfor kan det ikke brukes på slutten, men er ok i starten liksom? Og det står ikke noe om at det hjelper mot kvalme, men mot brekninger? :/
Noen som har erfaring med dette? Har bare tatt en tablett, nå i kveld nå - fordi legen sa at jeg blir veldig trøtt av de ( akkurat som om jeg ikke er trøtt nok fra før? :p ) så de bør ikke taes i forbindelse med bilkjøring og sånt...
 
Jeg har tatt phenergan i svangerskapet nå. Men tok det bare 4 dager. Ble så trøtt og slått ut av de, så ville ikke ta de lenger. Men jeg gikk endelig 4 dager uten å spy! Men sov jo døgnet rundt. Nå går jeg på postafen og afipran hver dag.
 
Kjenner ei som brukte det i svangerskap nr to. I første var ho konstant kvalm men slapp det i andre....
 
Jeg fikk det på resept av legen når jeg var 6-7 måneder på vei og på sykehuset når jeg var innlagt de siste 6 ukene av svangerskapet. Dette var får å få sove ;)
 
Jeg fikk det på resept av legen når jeg var 6-7 måneder på vei og på sykehuset når jeg var innlagt de siste 6 ukene av svangerskapet. Dette var får å få sove ;)

Ja jeg har hvertfall ikke problemer med å sove etter å ha tatt de. Har "hangover" langt utover neste dag :p Prøver og begrense bruken da, nettopp fordi jeg blir helt utslått av de.
 
Ja jeg har hvertfall ikke problemer med å sove etter å ha tatt de. Har "hangover" langt utover neste dag :p Prøver og begrense bruken da, nettopp fordi jeg blir helt utslått av de.
Så bra de hjelper deg da ;) følte de hadde liten effekt på meg:(
 
Jeg fikk phenergan fordi jeg ikke fikk sove på natten. Utrolig tungt å være kvalm konstant og i tillegg ikke få sove noe særlig. Phenergan er visst den som er mest brukt/best dokumentert blant gravide, men man bør også være forsiktig. Fikk ofte hangover og noen få bivirkninger, men til gjengjeld sov jeg bedre å hadde dager jeg var mer opplagt i de mnd jeg var dårlig. Men hvis jeg husker riktig så er det i slutten av svangerskapet man ikke bør bruke dem?
 
Jeg får det nå, både intravenøs og tablettform, blir sykt trøtt, men det tar en del av kvalmen da... Håper det værste snart er over...Er veeeeldig lei, selv om jeg vet belønningen er stor!
 
Back
Topp