PGD IVF - noen med erfaringer??

da ville jeg søkt så fort som mulig siden det kan ta tid.

Det skal være gjort i følge med gen. Skulle egentlig igjennom vanlig ivf til høsten, men så måtte d bli pgd i stedet for. Ivf er godkjent, faller innom kategorien for pgd, så nu venter man spent på svar. Håper d går vår vei da. De på med gen og ivf, mente d skulle gå bra, siden vi allerede har godkjent ivf og faller innenfor kategorien/kriteriene. Men det jeg lurer på er jo hva vi har i vente, da vi skal til stockholm. Pris, ventetid, behandling m.m.

Pgd nemda møtes vis antall ganger i året og neste er nu til høsten

pris koster deg det samme som IVF i Norge, betaler for medisinene opp til grensen (husker ikke i farten hvor grensen går om det var rundt 16000kr tror jeg, alt over blir refundert.)
Reise og opphold om en trenger overnatting får du refundert. Pasientreiser bestilte flybillettene etter at vi snakket med de.

pris koster deg det samme som IVF i Norge, betaler for medisinene opp til grensen (husker ikke i farten hvor grensen går om det var rundt 16000kr tror jeg, alt over blir refundert.)
Reise og opphold om en trenger overnatting får du refundert. Pasientreiser bestilte flybillettene etter at vi snakket med de.

Ja skal også bestille via pas reiser. Regner med oppstart blir til våren/høsten neste år, hvis alt går som planlagt. Og d e greit, da jeg jobber med å gå ned i vekt også. Fikk beskjed om å gå ned 10 kg, mangler ca 2 kg til så er målet nådd. Men vil slanke 10 kg til, til min ideal/før vekt, for min egen del, men også for å gjøre forholdene best mulig til en liten spire.

Last edited:
Ja skal også bestille via pas reiser. Regner med oppstart blir til våren/høsten neste år, hvis alt går som planlagt. Og d e greit, da jeg jobber med å gå ned i vekt også. Fikk beskjed om å gå ned 10 kg, mangler ca 2 kg til så er målet nådd. Men vil slanke 10 kg til, til min ideal/før vekt, for min egen del, men også for å gjøre forholdene best mulig til en liten spire.

Måtte du ta mrsa test når du kom fra sverige til sykehus i norge igjen?

nei, men om jeg hadde vært i Spania så hadde jeg tatt det på eget intiativ. Jeg jobber på sykehjem.

Hmm ok. Jeg begynte å lure på om hvordan man skal gjøre det etter pgd. Om det er fastlegen eller jobben/sykehuset som må gjøre det.

Ivf/isci godkjent, pgd godkjent :) nu venter man spent. Slanket meg så langt for rundt 14,5kg. Så skulle jo tro det er innenfor, da 10 kg var kravet. Vil gjerne enda mer ned i vekt. Men har i hvertfall bmi nært 25 nu. Så dere som har gjort pgd i sverige. Noen solskinnshistorier? Alt ble plutselig virkelig.

Back
Topp