Peugeot 307 sw, isofix?

Anja82

Andre møte med forumet
Har en peugeot 307 sw 2006-modell, noen som vet om denne har isofix-fester? Lurer på om HTS BeSafe iZi Kid X3 Isofix passer i denne bilen.

Anja82 skrev:
Har en peugeot 307 sw 2006-modell, noen som vet om denne har isofix-fester? Lurer på om HTS BeSafe iZi Kid X3 Isofix passer i denne bilen.

Vi har en slik bil bare at det er 07-modell. Den er det ikke isofixfester i. Isofix skal være i alle biler fra 07 og oppover, så jeg tenker at vår bil er sikkert produsert sent i 06 og registrert først i 07.

Men man kan kjøpe isofixfester å montere selv hos orginalforhandler.

Takk, var det jeg " fryktet", men viaste ikke at man kunne kjøpe dette og få det satt på så det skal jeg absolutt gjøre

En venninne av meg har samme bil, men 2002 modell, og der er det isofix! 

Jeg har 2003 modell og den har isofix..

Vi har den bilen i 07 eller 08 modell, og den har isofix!

vi hadde 04 modell, den hadde isofix fester. Det er jo veldig lett å kjenne etter om det er isofix fester...

Om du kjenner etter mellom ryggen og setet vil du kjenne om det er fester der.
De fleste har også en liten lapp festet i enden av ryggen/setet hvor det står isofix på.

wilma* skrev:
Jeg har 2003 modell og den har isofix..

Vi har og denne. Vi har besafe x3 med isofix. Er dessverre ikke så fornøyd med sete i bilen. Føler det står noe løst, dette også etter hjelp med montering fra butikken. (men skulle selvfølgelig absolutt ha dette sete uten å prøve det). Og det blir liten plass til den foran. Det er som de skriver over her, lett å sjekke om bilen har isofix. Det er to metall "kroker" mellom ryggen og sete.

Ja, glemte å nevne at jeg ikke har fått den enda, bare kjøpt den... Men ringte til forhandleren i dag og de skulle sjekke. Det var desverre ikke lett å installere dette. Da måtte jeg bytte ut hele setet. Hmm... Hvis ikke besafe står bra i den bilen får vi finne et annet sete..... Hadde falt for dette, hehe,men må jo få plass til å sitte, uten å sitte i 90 grader, både han og jeg :-)

vi har 06 og ikke isofix men vi har besafe sete og det står helot supert i bilen vår hvertfall, kjempe stødig og lillegutt sitter kjempe bra, men har dratt pasasjersete helt frem da for da får jeg litt vipp på ryggen min :p og helt grei plass foram også =)

har fått bilen nå og det var isofix i den. Så nå gjenstår det bare å finne et sete som passer til bilen og til ungen.....

Back
Topp