Personummer

Beate1

Elsker forumet
Får man tilsendt personummer el må man registere babyen selv? det går vel sikkert under fødselattest?? el ikke..   jeg er sååååå forvirra for tia

ORIGINAL: Julia89

Det står på fødselsattesten når du får den [:)] Den kommer automatisk, vi fikk den ca etter 3 uker [:)]
Men vi ringte til likningskontoret og fikk personnr hennes før den kom i posten [:)]

Men navn på fødselattesen da? kansje jeg skal ringe ligingskontoret i morgen...

vi fikk fødsels nr når vi fikk navne papirene i posten. Før hun hadde fått navn:)
Så de holdt av ett nr til henne:) så kom fødsels attesten bare ett par dager etter at vi sendte inn papirene.

ORIGINAL: Beate1

Det står på fødselsattesten når du får den [:)] Den kommer automatisk, vi fikk den ca etter 3 uker [:)]
Men vi ringte til likningskontoret og fikk personnr hennes før den kom i posten [:)]

Men navn på fødselattesen da? kansje jeg skal ringe ligingskontoret i morgen...

Vi fikk sånn brev i posten om hva hun skulle hete osv, etter vi sendte det inn kom fødselsattesten, hadde glemt det, hehe [8D]

Okei, vi har ikke fått papirene enda..  håper vi får de snart.. så har det hvert påske å da...  hvor lang tid tok det for helsestasjon tok kontakt?

Beate1

Okei, vi har ikke fått papirene enda..  håper vi får de snart.. så har det hvert påske å da...  hvor lang tid tok det for helsestasjon tok kontakt?

Jeg fødte 21.mars, fikk personnummeret idag (på det arket hvor vi skal skrive hva barnet skal hete). Og Helsestasjonen ringte meg en uke etter vi var kommet hjem fra sykehuset.

Jeg fødte også 21 mars og fikk navnevalg papirene i dag. Der står det personnr. Fødselsattesten kommer når disse navnepapirene er registrert [;)] Helsestasjonen ringte dagen etter jeg var kommet hjem, så der har vi vært 2 ganger til nå for å ta målene. og vo har avtalt 6 ukers kontroll både for mor og barn i dag  

Back
Topp