Personnummer til bebis!?!?!

Linnhost88

Glad i forumet
Noen som vet nå bebisen får personnummer og vi får fødselsattest? Hun er en uke i dag og vi har ikke fått noe fra sykehuset, så kanskje det kommer i posten? [8|] Tenkte på spebarnsforsikring, men tror vi må ha personnummer for å få henne forsikret! [&:]

ORIGINAL: SecondTimeAround

Vi fikk brev da han var ca. 2 uker med navneforespørsel. Der sto også personnummeret [:D] Den er nok rett rundt hjørnet, så du får vente tålmodig på postmannen [:)]
(Det står Skatteetaten med grønn skrift utenpå konvolutten... [;)])

Ja, er ikke annet å gjøre enn å vente da [:)] Men jeg synes det er litt rart at vi ikke får slike ting med en gang vi skrives ut fra barsel... [8|]

Jeg fikk det brevet med navneforespørsel nå rett før han ble to uker! Der sto det!

ORIGINAL: Linnhost88

Vi fikk brev da han var ca. 2 uker med navneforespørsel. Der sto også personnummeret [:D] Den er nok rett rundt hjørnet, så du får vente tålmodig på postmannen [:)]
(Det står Skatteetaten med grønn skrift utenpå konvolutten... [;)])

Ja, er ikke annet å gjøre enn å vente da [:)] Men jeg synes det er litt rart at vi ikke får slike ting med en gang vi skrives ut fra barsel... [8|]

Babyen må jo registreres i folkeregisteret først, det har jo ikke noe med barsel å gjøre... [:D] Du vet, ting tar tiiiiid ved offentlige kontorer.

Nettopp. [;)]

Mitt forsikringsselskap(Terra) forsikrer ikke barna før de er 3 måneder... [&:] Sikker bl.a. pga faren for krybbedød...

Back
Topp