Personnummer og pass til baby??

Bkno5689272

Blir kjent med forumet
Hei,lurte på om noen vet hvordan er det med å få personnummer til babyen etter fødsel? Får vi det i posten?? Og vi vil ha pass skal reise nåe vi har fått den,men hvor lang tid tar å få den? Noen som har peiling på dette? :)
 
En liten stund etter fødselen får dere melding om å registrere navn på barnet. Det kan dere gjøre på nett og der står personnummeret. Så fort navn er registrert og ferdig behandlet, kommer fødselsattesten i posten. Tror det gikk ca 1 uke fra jeg registrerte navn på nett til attesten var i posten. Så fort dere har fått fødselsattesten kan dere ordne med pass, hvor lang tid det tar varierer nok fra sted til sted.
 
Takk for påminnelsen om at vi må ordne pass :)
 
En liten stund etter fødselen får dere melding om å registrere navn på barnet. Det kan dere gjøre på nett og der står personnummeret. Så fort navn er registrert og ferdig behandlet, kommer fødselsattesten i posten. Tror det gikk ca 1 uke fra jeg registrerte navn på nett til attesten var i posten. Så fort dere har fått fødselsattesten kan dere ordne med pass, hvor lang tid det tar varierer nok fra sted til sted.


Hvor lang tid tok det fra du fødte til du kunne melde inn navn?
Er inne å kikket på Altinn hver dag, men fortsatt ikke kommet noe!
 
Her er hu nå 17 dager og navn og personnummer er iorden her:) jeg fikk både sms og Mail når jeg kunne registrere det :)
 
Personnummer fikk min med en gang han ble født. Sto til og med på armbåndet han hadde fått på sykehuset. Kom hjem på en onsdag. Fikk mld om å registrere navn torsdag og hadde fødselsattest i posten på lørdag. Gikk ganske fort.
 
Fikk melding og brev i posten om å reg navn da han var ca halvannen uke.. men står at jeg har eneansvar.. samboer har signert farskapserklæring.. må jeg ringe inn? Og til hvem?
 
Jeg jobber i folkeregisteret. Det nummeret som står på sykehuset er ikke barnets personnr. Det er bare noe internt på sykehuset.
Sykehuset har 1 ukes frist til å sende fødselsmelding til Skatteetaten. Når den er mottatt vil fødselsnr utestedes innen 3 uker.
Man får da navnevalgsskjema i post eller i altinn. Så fort navnet er sendt inn og godkjent vil man få barnets fødselsattest i posten. Og man kan også da ordne pass
 
Back
Topp