Personnr

Du skal få melding om å registrere navn i Altinn, der får du oppgitt personnr når du har registrert navn :)

Jeg fikk sms om å registrere navn i altinn. Logget inn og der stod pers.nr. Det stod også på brevet fra NAV ang barnetrygd.

Hvor/når får jeg denne meldingen?
Har "alle" gjort dette ?

Ja fikk sms. Fikk vel første sms rundt 10 dager etter fødsel, men det varierer sikkert da. Du kan jo evt. logge deg inn og se om det står noe der enda da. :)

Jeg fikk og sms om å logge inn på Altinn og registrere navnet. Kort tid etterpå kom fødselsattesten på posten :)

Jeg fikk SMS bare et par-tre dager etter fødsel om å registrere navn :)

Jeg har ikke fått noen melding om å registrere navn enda. L er rett over 3 uker. Sikkert store variasjoner i hvor kjappe sykehusene er på å sende inn fødselsmelding.

Fikk SMS tre dager etter fødsel om å registrere navn. Personnr var allerede klart da :)

Kommer an på når jordmor sender inn fødselsmld, her ble det glemt så kom ikke mail før 3 uker etter :)

Jeg fikk SMS om å logge inn på altinn.no i dag, 13 dager siden fødsel :)

Vi fikk melding om å registrere navn ca en uke etter fødsel, men selvfølgelig stod det at jeg var enslig forsørger så vi måtte på nav for å registrere farskap. Etter at han var registrert og navnet var sendt inn fikk vi fødselsattest i posten med personnummer ;)

Samme her! Enda ikke fått noe
Mannen ringte skatteetaten og spurte i stad siden vi fikk brev om tildeling av fastlege i dag og dermed viste at sykehuset hadde sendt inn det de skulle. Da viste det seg at det hadde vært noe feil og papirene våre ikke hadde gått automatisk igjennom hos skatteetaten! Hun hadde fått personnummer, men det hadde ikke blitt sendt ut noe navnskjema til oss.
Kanskje verdt å sjekke opp for deg også, dersom du ikke har fått noe?

Back
Topp