Personlighet :)

Klesklypa

Gift med forumet
Eg lagde en son tråd når babyene var mindre.. men kordan er personligheten til gullene no??
er de sjenerte og rolige eller møter de verden med et "Her kommer eg!!"
leiker de masse aleine, eller vil de helst vere på armen??
ute eller inne barn?
stor eller småspisere?
osv.. dokke skjønner greia?? :D

sjenert, men er da lyd i jenta! :P hjemme er det full fart og tjohei...men blir veldig forsiktig når det kommer fremmede :P
 leker ikke så mye egentlig..bare roter utover alt hun finner...og henger ellers mye på mamsen sin.. gleder meg til hun begynner å leke litt for seg selv!
 glad i å være ute...har problemer med å få henne med meg inn hvis vi skal gå fra bilen :P
spiser stort sett godt...skal helst bare slikke a pålegget på brødskiva da..men hun spiser ellers godt :)

nå er vi hjemme for hun har vannkopper...men hun har ikke feber eller noe, i strålende form!

Min er litt sjenert i begynnelsen når han treffer nye folk/mange folk/folk han ikke har sett på enn stund, men blir fort varm i trøya. Da er han som regel veeeldig blid, ganske høylydt, litt "tøff i trynet", veldig aktiv og tøysete. Han liker å få folk til å le:) Er en meget bestemt ung herremann som klikker i vinkel når ting ikke blir som han vil, men er meget kortsint ;) 

Han elsker å leke - både ute og inne. Er utrolig flink til å leke for seg selv (det vil si for seg selv - oppå fanget mitt til tider) Og må få med seg ALT som skjer. Alt som har motor er det mest fantastiske på jord. Hører vi vinden ule litt hardt ute så er det så klart et fly som flyr "øøøøøyt opp".

Han er og et typisk enebarn og liker ikke at kusine A tar i en leke han muligens hadde tenkt å leke med om et par-tre timer.... Men etter litt overtalelse (og tvang..) fra mors side så ordener som regel det seg og..

Han liker ikke gris og søl og må dermed få tørkepapir med en gang det kommer en tiendedels dråpe på bordet + at snott er noe herk. Det må BORT!

Spiser til det er tomt hvis han får noe han liker, og rører ikke maten om det SER ekkelt ut.

Om morgenen så MÅÅ han ligge litt i senga vår og se på traktor, sekshjuler (som fortide heter "sesshjua"), fly, helikopter, gravemaskin osv. på you tube... Og for alt i verden: vi kan IKKE se samme filmen 2 ganger...

Jada, min unge mann er en komplisert ung mann med STERKE meninger som han vet å uttrykke 

(beklager, ble jo rene stilen dette her)

Julie er en skikkelig tulle jente, ho tuller med alle ho treffer .. og veldig blid og høflig mot alle .. sier alltid hei og hade til folk og alltid takk .. ho kan være litt sjenert hvis ho treffer nye folk da , men blir for varm i trøya
ho leker veldig fint med andre barn , og er veldig glad i andre barn , men er flink til å leke alene også ..veldig glad i å være ute ..

julie er glad i å slikke av pålegget , og spiser sjelden opp brødskiva .. når det er middag spiser ho gjerne bare tilbehøret ( ris, pasta , poteter, grønnsaker ) og unngår kjøttet .. storebror er motsatt ..men godteri det eeeeelsker ho

Maria er en rolig utforsker :)
I barnehagen blir ho kaldt en "vandrer" og det er ho heime også :)
ho er ikkje son høgt og lavt og løper og klatrer.. men ho går tusler fra rom til rom for å finne noke ho kan plukke på eller helst putte i munnen..
ellers er ho glad i å sitte! Sitte i sandkassa, sitte på dissa, sitte å høre på musikk :)
isted satt ho foran cd spillern og hørte gjennom en heil barnecd.. men det er fordi eg satt ved siden av ho.. ho er nemlig svært kosesjuk og vil gjerne vere der eg er. helst på armen eller på fanget. Og drømmer er nok å få ligge inntill meg kver natt  (men det får ho ikkje..)
Ho spiser masse av det ho liker, men nekter å smake på det ho har nestmt seg for å ikkje like.. men elsker litt sonne rare ting som Oliven, Brie-ost og avokado.

Ute-gutt de-luxe! Kan fort sutre litt om det ikke passer han å gå inn :-) Hehe :-) Ellers har han jo to storebrødre, så dem tar han jo lett på både kraft og fart, så Trym bruker lyd :-) Hihi :-) Er entusiastisk, elsker å ha noe å gjøre eller å få utforske. Hadde jeg sluppet han utenfor døra hadde han bare gått, å gått, å gått å gått..... :-) Ikke så storspist i grunn, men heller ikke småspist. Akkurat passe. Han elsker å danse, å vet veldig godt hvordan discokula på største storebrors rom skrues på :-)

Har en gutt som møter verden med åpne armer.
Er litt sjenert overfor fremmende eller folk han treffer sjelden, men blir fort varm i trøya.
Elsker å være der mammaen er, men kan også leke lenge alene.
Elsker barn og er veldig flink med de som er mindre enn han.
I barnehagen har han sånn personlighet at INGEN finner på å dytte eller slå han. Alle elsker han, og sitter å venter på han om mårran når han kjæm i barnehagen.
Matvrak som endelig har skjønt at brødskiva er til for å spises, ikke bare som gulvpynt. Middagsmat går ned på høykant, om det er fisk eller kjøtt, grønnsaker og saus. Pizza liker han også. Men han vil spares for makrell i tomat. (enig med han, blæh)

Han deler på leker når han har besøk av andre barn.
Og alt som er elektrisk har han skjønt åssen han slår på. Så her går det i DVD med Timmy fra morgen til kveld(når vi slår av, så er han og slår på like etterpå), oppvaskmaskinen blir startet, vaskemaskinen blir startet(han henter også vaskepulver og tøymykner og skal ha i maskinen) og tørketrommelen blir startet. Data har han også lært seg å slå på. Elsker å bade og blir litt sint når han bare skal dusje. Har en vilje av stål, og viser ka han vell!

Julie er både sjenert og utadvent. Kommer veldig ann på hvilke type mennesker hun møter.
Hun er skeptisk til menn som regel, men veldig tillittsfull til unge damer/jenter. (Sikkert pga BHG)
Hun er en tulle jente med masse lyd og fart i seg. Hun kan skravle høl i huet på deg, dersom hun får lov, hihi! Veldig interessert i hva som skjer rundt seg til en hver tid.
Hun har sjelden tid til å spise noe særlig, så hun spiser aldri store måltider om gangen. Det eneste hun tar seg god tid til er kveldsmat.

Hun er nok en utejente vil jeg si, men syns det er helt flotters å leke inne også. Veldig glad i å tegne, male og lage ting. Hun syns det er kjempe spennende å være med på middagen, eller å bake kaker. Leker veldig masse med dukker og dukkevogna si! :) Utendørs elsker hun å huske, leke i sandkassa eller rett og slett gå på tur/oppdagelsesferd til fots. Vogna er ikke godtatt noe særlig lenger! :)

Hun blir kjempe lett sinna (akkurat som mamman sin) Og hun sier veldig gjerne i fra med å lage et morskt fjes og uffe seg fælt. Når det hele toppes kaster hun ting i gulvet, sparker til det, eller i verste fall kaster seg selv fremover på gulvet og sparker og slår. (Hun slår aldri andre barn/voksene når hun er sinna)

Tja :) Kunne fortalt masse om Julie jeg. Hun er god og snill, med verdens beste smil og latter. Jeg synes selvfølgelig hun er verdens nydeligste jente! :):)

Back
Topp