Personlig trener

Que

Gift med forumet
Sitter her og leker med tanken på å ta en personlig trener-utdannelse, men har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med;)

Hva tjener man egentlig?

Utdanningen koster 30-40 000 kr og er nett- og samlingsbasert. Vil man da kunne få noe støtte fra Lånekassen?

Og kan man egentlig jobbe som personlig trener uten å ha en "perfekt" og superveltrent kropp selv? Er man mer troverdig om man har en "perfekt" kropp?

Jeg trener 3-4 ganger i uka og begynner vel å bli veltrent, men har langt ifra noen perfekt kropp nå etter 2 svangerskap hvor jeg har lagt på meg hhv 18 og 30 kilo.. Disse kiloene er så og si helt borte igjen nå, men det er fortsatt MYE oppstramming igjen liksom... Eller burde jeg kanskje vente til jeg har nådd mine egne mål ang vekt og kropp?

studiestedet vet om dette studiet dekkes av lånekassen.

du trenger ikke "perfekt" kropp nei. du må selvfølgelig være i god form ja. kommer jo litt ann på målgruppen din også da. det er jo ikke din egen fysiske form som er hovedfokus når man er personlig trener - da er det å få andre i form:) Men selvføgelig man velger kanskje ikke en pt som ser ut som ikke er trent selv. I løpet av studietiden får du sikkert gjort en siste finish på deg selv før du begynner å jobbe uansett. Søsteren min jobber som intruktør på elixia og hun er overvektig. men hun er dyktig i sitt fag forde:) Moren min jobber deltid som pt og er 58år gammel. Hun er sprek og har trent hele livet, men hun har jo ikke perfekt kropp. Hennes arbeidsoppgaver er å gi kunnskap om effektiv og trygg trening tilpasset hver enkelts behov, motivere og pushe.

Åh, så godt å høre;D Man får liksom litt inntrykk av at alle som jobber som instruktører og PT har helt perfekte kropper og er i toppform liksom...
Jeg har alltid likt å trene, men er først nå etter at jeg begynte på igjen etter iste svangerskap at interessen virkelig har vokst.. Jeg har snart gått ned de 30 kiloene jeg la på meg i svangerskapet og føler meg veldig bra. Har lyst til å hjelpe andre til å klare det jeg har klart og har jo en viss grunnleggende kunnskap om trening og kosthold etter å ha gått på idrettslinja...

Utrolig lyst til å lære mer og kanskje jobbe deltid som PT ved siden av en annen jobb f.eks...

Back
Topp