Personlig assistent

Prox

Gift med forumet
Har du erfaring fra slike yrker?!

Jeg har søkt flere stillinger som personlig assistent nå, men er spent på hvordan oppgaver jeg får og hvordan hverdagen blir!

Noen som vil fortelle fra sine erfaringer? :)

Spennende! Det kan vel være mye forskjellig egentlig. Har ei venninne som jobber som brukerstyrt personlig assistent. Hun har to ulike oppdrag. Hun sier det er mye husarbeid, i hovedsak rehold, der hun er. I tillegg er det noen kjøreoppdrag til ulike avtaler, handling etc. Et par ganger har hun vært med til syden - det høres ganske ok ut :)

Kommer helt an på hvem du jobber med :)

Har jobbet med barn/ungdom og hjulpet med alt fra personlig pleie/stell til å hjelpe med lekser og sosial trening som å gå på kino og tivoli :)

Har du erfaring fra slike yrker?!

Jeg har søkt flere stillinger som personlig assistent nå, men er spent på hvordan oppgaver jeg får og hvordan hverdagen blir!

Noen som vil fortelle fra sine erfaringer? :)
Jeg har jobbet som personlig assistent i 10 år. For flere ulike, men alltid faste. Bare å spørre :)
Liker det veldig godt. Kan være ulike oppgaver. Som bilkjøring, handle, vaske hus, hente post, lage mat, vaske klær, måke snø, dusj, påkledning etc. Spørs hva arb.lederen din har av assistentbehov :) er det privat eller kommunalt?

Jeg har jobbet som personlig assistent i 10 år. For flere ulike, men alltid faste. Bare å spørre :)
Liker det veldig godt. Kan være ulike oppgaver. Som bilkjøring, handle, vaske hus, hente post, lage mat, vaske klær, måke snø, dusj, påkledning etc. Spørs hva arb.lederen din har av assistentbehov :) er det privat eller kommunalt?
Det er kommunalt gjennom ett slags firma som har hovedkvarter i Oslo!
Syns det står så lite info i annonsen som er lagt ut så det blir veeldig spennende å komme på intervju for å høre mer!
Det er rett og slett å bare gjøre det brukeren ber om da?

Jeg har selv vurdert å jobbe for Uloba :) det er ikke kommunalt. Men jeg har ikke lappen, så jeg får vente litt ;)

Jeg har vært BPA med Uloba som arbeidsgiver i seks år. Bare hos en person. Arbeidsoppgavene var å kjøre hit og dit, husarbeid, stell av kjæledyr, matlaging, være med på shopping og aktiviteter, og være støtte i sosiale sammenhenger og gi råd eller forklare i forbindelse med jobb eller i sosiale sammenhenger. Rett og slett assistere med alt denne personen trengte hjelp til for å leve et så normalt liv som mulig. Det var en kjempefin jobb, men også veldig utfordrende. Man må nesten bare prøve seg for å finne ut om man passer til det. :)

Det er kommunalt gjennom ett slags firma som har hovedkvarter i Oslo!
Syns det står så lite info i annonsen som er lagt ut så det blir veeldig spennende å komme på intervju for å høre mer!
Det er rett og slett å bare gjøre det brukeren ber om da?
Ja, stemmer. Man skriver gjerne en stillingsbeskrivelse ved ansettelse. Om det evt er ting du ikke kan gjøre osv :) Lykke til :)

Jeg har vært BPA med Uloba som arbeidsgiver i seks år. Bare hos en person. Arbeidsoppgavene var å kjøre hit og dit, husarbeid, stell av kjæledyr, matlaging, være med på shopping og aktiviteter, og være støtte i sosiale sammenhenger og gi råd eller forklare i forbindelse med jobb eller i sosiale sammenhenger. Rett og slett assistere med alt denne personen trengte hjelp til for å leve et så normalt liv som mulig. Det var en kjempefin jobb, men også veldig utfordrende. Man må nesten bare prøve seg for å finne ut om man passer til det. :)
Jobber også i ULOBA, og syntes det er veldig greit :)

Jeg jobbet kort tid som BPA. Jeg hjalp han på do, men ellers satt vi stort sett forran PCen der jeg hjalp han med skolearbeid...

Back
Topp