Permittert:-(

Shio

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Fikk i dag beskjed om at jeg og de andre på gulvet ville få permitteringsvarsel i morgen.... Fikk beskjed om å prøve å få hjelp av jordmor eller lege til å skrive attest for svangerskapspenger siden min originale stilling er begrenset pga graviditeten, og de ikke kan tilby noe annet. Desverre var ikke legen med på den for hun forstår ikke helt hvorfor vi skal lage det når vi ville blitt permittert osv.... Ser bare ikke situasjonen rett og slett og forstår at stillingen min er tilnærmet borte! Gråt min fortvilte tårer og jordmor var vekke i dag og kan ikke hjelpe, nav var stengt....
Så i morgen kommer vel varsel om flere måneder permittering og store innhogg i økonomien fremover. Dette vil vel påvirke permisjonspengene og feriepenger og pensjon......
Uff jeg er tom, frustrert og sur nå. Uten at det hjelper meg... håper morgendagen bringer noe uventet positivt!

Fikk i dag beskjed om at jeg og de andre på gulvet ville få permitteringsvarsel i morgen.... Fikk beskjed om å prøve å få hjelp av jordmor eller lege til å skrive attest for svangerskapspenger siden min originale stilling er begrenset pga graviditeten, og de ikke kan tilby noe annet. Desverre var ikke legen med på den for hun forstår ikke helt hvorfor vi skal lage det når vi ville blitt permittert osv.... Ser bare ikke situasjonen rett og slett og forstår at stillingen min er tilnærmet borte! Gråt min fortvilte tårer og jordmor var vekke i dag og kan ikke hjelpe, nav var stengt....
Så i morgen kommer vel varsel om flere måneder permittering og store innhogg i økonomien fremover. Dette vil vel påvirke permisjonspengene og feriepenger og pensjon......
Uff jeg er tom, frustrert og sur nå. Uten at det hjelper meg... håper morgendagen bringer noe uventet positivt!

Så kjipt! Spesielt i denne tiden ønsker man jo trygghet og stabilitet. Synd å lese, håper det ordner seg for deg!

Er du medlem av en fagforening? De kan sannsynligvis bistå deg bedre enn helsepersonell, og skal kjenne regelverket godt. Skjønner godt usikkerheten er stor, men det ordner seg alltid :)

Det var trist :( Håper det ordner seg raskt for deg ! Jeg skal ikke sammenlign så mye, men jeg hadde kontrakt i vikarjobben min frem til 30.06 og jeg skal ut i permisjon 27.08 så da ville jeg vært arbeidsledig i 2 mnd... Jeg chatet med nav ang dette.. og hun damen ga meg tre alternativ. 1. Var å spørre om de var mulighet om å forlenge stillingen min frem til 27.08 2. Melde meg arbeidsledig og få dagpenger (da ser nav på de siste 3 mnd du var i aktiv arbeid og utbetaler ut ifra det 3. Permitere meg 12 uker før fødsel og samme prosedyre på utbetaling.
Jeg fikk forlenget frem til permisjonen... Men jeg håper virkelig det beste utfallet på deg :) Lykke til!

Er du medlem av en fagforening? De kan sannsynligvis bistå deg bedre enn helsepersonell, og skal kjenne regelverket godt. Skjønner godt usikkerheten er stor, men det ordner seg alltid :)
Nei er ikke det men skal møte flere fagfolk i mårra samt at vi som blir permittert skal bestride årsak da den oppgitte årsak ikke er korrekt bl.a. Heldigvis er vi en godt pålest gjeng som kjemper med nebb og klør. Håper å få i en jordmor evt annen lege som skjønner at jeg faktisk ikke kan gå over i en annen jobb som permittert pga stresset og angsten jeg får av nye omgivelser og arbeidsoppgaver. Komplisert men likevel opplagt at det ikke går nå :-)

Det var trist :( Håper det ordner seg raskt for deg ! Jeg skal ikke sammenlign så mye, men jeg hadde kontrakt i vikarjobben min frem til 30.06 og jeg skal ut i permisjon 27.08 så da ville jeg vært arbeidsledig i 2 mnd... Jeg chatet med nav ang dette.. og hun damen ga meg tre alternativ. 1. Var å spørre om de var mulighet om å forlenge stillingen min frem til 27.08 2. Melde meg arbeidsledig og få dagpenger (da ser nav på de siste 3 mnd du var i aktiv arbeid og utbetaler ut ifra det 3. Permitere meg 12 uker før fødsel og samme prosedyre på utbetaling.
Jeg fikk forlenget frem til permisjonen... Men jeg håper virkelig det beste utfallet på deg :) Lykke til!

Oi, trodde de beregnet permisjonspenger fra de 6 beste av de siste 10 måneder i denne situasjonen, men skal huske dette og ta opp i dag og høre om det er en mulighet. At de beregner fra siste tre mnd i jobb altså :)
Får jeg ikke ordnet noe med jordmor i dag kommer permitteringsvarselet ved lunsj, så må bare være effektiv i telefonen nå ;)

Oi, trodde de beregnet permisjonspenger fra de 6 beste av de siste 10 måneder i denne situasjonen, men skal huske dette og ta opp i dag og høre om det er en mulighet. At de beregner fra siste tre mnd i jobb altså :)
Får jeg ikke ordnet noe med jordmor i dag kommer permitteringsvarselet ved lunsj, så må bare være effektiv i telefonen nå ;)
Mener hun skrev 3 mnd men kan være det var 6 også, du må bare spørre de masse! Og pass på st du forstår alt de sier ;) Vi brant oss på det ang pappaperm sist og endre opp med at han ikke hadde krav på pappaperm :( Lykke til! Sender masse gode tanker :)

Da har jeg fått snakket med nav og flere jordmødre som alle anbefalte å få til svangerskapspengesøknad mandag, så skal møte jordmor da. Arbeidsgiver trenger ikke gi meg permitteringsvarsel før uti neste uke, så nå krysser jeg fingrene for at dette går igjennom.
Det rare er at jeg som sitter og strigråter til legen med min bunnløse fortvilelse og store stressfaktor ikke får tilbud om sykemelding, mens mannfolka i bedriften får sykemelding fordi de er sinte på begrunnelsen. Hmm ja...
håper mandag blir en god dag ^^,

Så utrolig leit og stressende :(
Håper det order seg fint for deg og at møte med jordmor på mandag blir bra!

Så utrolig leit. Håper du får ordnet det, og får mulighet til å slappe av. Det stresset er hverken godt for mor eller barn. Krysser fingrene for at ting ordner seg for deg.

Så leit å høre Jeg er sykemeldt på grunn av trøtthet og kvalme, men med en gang jeg ikke er sykemekdt lenger kommer jeg og til å bli permittert grunnet lite oppdrag i bedriften jeg jobber i. Har lurt litt på om jeg skal be lege søke om svangerskapspenger for meg.

Her er et lite utdrag om hvordan nav beregner foreldrepenger for arbeidsledige:
  • Hvis du er arbeidsledig og mottar dagpenger, er beregningsgrunnlaget for foreldrepengene lik det du får utbetalt i dagpenger. For gravide kvinner som er helt eller delvis arbeidsledige og mottar dagpenger, kan grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes etter inntekten i de beste seks månedene av de siste ti månedene før stønadsperioden starter hvis det er mest gunstig.
Link til siden: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Relatert+informasjon/beregning-av-foreldrepenger

Dersom du skal ha barn i september så kan du få beregnet foreldrepenger utfra denne regelen og vil dermed få nærmere full uttelling på foreldrepenger gitt at du har vært i jobb fra du ble gravid.

Back
Topp