Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo du får "vanlige feriepenger" men bare for de 12 eller 15 første ukene av permisjonen.Takk! Står at retten til feriepenger begrenser seg til de første 12/15 ukene...... Får man ikke vanlige feriepenger i juni 2014 når man har hatt permisjon??? Føler meg ganske dust på dette asså :-/......
Det må du høre med bedriften du jobber hos og høre hva de praktiserer.Hvordan vet man om det er jobben eller NAV som betaler da? Jeg aner ikke dette :-/
Hvordan vet man om det er jobben eller NAV som betaler da? Jeg aner ikke dette :-/
Så man kan søke om ferie alle helligdager???Her fant jeg det
Det står et stykke nede på siden under den missvisende overskriften engangsstønad.
http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2013/02/13/dette-har-dere-krav-pa-fra-nav
Her er uttdraget:
En stønadsperiode gjelder fra mandag til fredag uavhengig av offisielle fridager. Du kan med andre ord forlenge permisjonen ved å ta ut feriedager enkelte uker i året, som påske og jul i stedet for permisjon.
Tar du ut tre feriedager i påskeuka, så får du fri en hel uke og har likevel en uke permisjon til gode. NAV betaler for alle ukedager selv om det er helligdager. Så det er bare dager hvor man har lovbestemt ferie eller fulltidsarbeid som blir til gode/lagt på sluttdatoen, altså 3 feriedager i dette tilfellet.
Så man kan søke om ferie alle helligdager???
Jeg har lovpålagt ferie i juli, og mister avspaseringsdager i august. Men kan man søke ferie i hver skoleferie? Høres for godt ut til å være sant...Får mindre utbetalt da vel, om man søker ferie? Og jeg kan kanskje ikke det heller, med hele juli som lovpålagt ferie?
Du kan vel egentlig ta så mye ferie som du ønsker, men du må huske det at når du tar ferie så blir utbetalingen fra nav redusert slik at du må ha oppsparte midler i bakhånd evt bruke feriepengene dine den perioden du har "ferie"Så man kan søke om ferie alle helligdager???
Jeg har lovpålagt ferie i juli, og mister avspaseringsdager i august. Men kan man søke ferie i hver skoleferie? Høres for godt ut til å være sant...Får mindre utbetalt da vel, om man søker ferie? Og jeg kan kanskje ikke det heller, med hele juli som lovpålagt ferie?