Permisjonstiden

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Hvis alt går knirkefritt er jeg meget fornøyd med permisjonstiden denne gangen!
Vesla begynner i 1. klasse i august og ved at jeg går hjemme i permisjon, kan jeg gi henne en deilig myk start som skole jente ♥ Elstemann kan også få slutte på sfo :-)

Flere som tenker fremover?

Ja, har tenkt litt men mer på ferie. Vi skal sette opp ferieønsker for sommeren. Har 3 uker igjen som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal bruke. Jeg er sansynligvis sykemeldt/svangerskapspenger i den aktuelle ferien. Har satt opp en uke. Håpet å få de siste to overført for å forlenge permisjonen. Tror det er lov å overføre max 2. Men hvis jeg blir sykemeldt den uka i sommer så har jeg vel rett til å få den tilbake på et vis?

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Jeg har sju ferieuker i år - overført to fra i fjor, og siden jeg sikkert ikke får overført disse til neste år for å forlenge permisjonstida, så tenker jeg at jeg først tar de seks ukene jeg må, deretter "pauser" jeg permisjonstida og tar sju veker ferie... Før jeg begynner på permisjonen igjen, det må vel gå ??

Forresten, noen som vet hvordan farspermisjonen er for de som jobber i Nordsjøen?? Og jobber 2-4-turnus?

Går helt sikkert å forskyve permisjonen. . Jeg gjorde i allefall det når jeg tok ut 4 uker ferie sist permisjon. Jeg er opptatt av å få mest ut av permisjonen denne siste gangen også, så skal virkelig sette meg inn i rettigheter.
Her er far selvstendig og har ingen mulighet til å ta ut 10 uker sammenhengende. Så tenker at han tar hver fredag og jeg har ulønnet permisjon den dagen. På den måten forskyves vel permisjonen min med en uke hver 5. fredag han tar pappaperm?!
Litt å sette seg inn i :eek:

Har lest noe om at man kan utsette permisjon for å ta ferie maks 4 uker pluss 1 dag per kalenderår... Ganske sikker på at det var de tallene som sto på NAV. Jeg har lurt på å overføre alt jeg får lov til, til neste år og ta de ut etter permisjonen er over. Må nok snakke litt med arbeidsgiver om hva som lønner seg og hva som er gjennomførbart. Og veldig usikker på årets sommerferie. Er jo helt umulig å vite hvordan formen er en måned eller to før termin..

Alt for mye å tenke på! Haha :p

Jeg skal ikke ha perminsjon, eller, det blir jo så klart en stund akkurat etter at barnet er født, men så blir det tilbake på skolebenken! :-) Har heldigvis ikke så mange forelesninger pr uke :-)

Jeg har tenkt akkurat som deg, Ønskedrøm. Lillegutt blir skolegutt til høsten, og da er det perfekt med termin i september, så han får en myk start og et rolig første år på skolen ❤️:)

Og mtp ferie, kommer jeg til å ta årets ferie i permisjonstida, rett etter de obligatoriske 6 ukene. Så får jeg forskjøvet permisjonen litt. Eller, noen uker må jeg ha i juli og da :)

Hvis alt går knirkefritt er jeg meget fornøyd med permisjonstiden denne gangen!
Vesla begynner i 1. klasse i august og ved at jeg går hjemme i permisjon, kan jeg gi henne en deilig myk start som skole jente ♥ Elstemann kan også få slutte på sfo :-)

Flere som tenker fremover?

Samme her :) Har også en liten snuppe som skal begynne på skole i august.. og ei som er ferdig med sfo :) Passer perfekt :D

Så tøft av deg å studere :) Syntes det er kjempe beundringsverdig... Vurderte det jeg og, har et par fag til fagbrevet, men er redd det blir å ta meg vann overhuet...

Har ikke tenkt så mye på permisjonstiden ennå, men bør vel snart det :) Hørtes lurt å spare litt ferie slik at man kan ta ut denne etter de 6 ukene :) hvordan tenker dere å fordele permisjonen? Skal mannen ha kun minimumstiden, eller kommer dere til å dele annerledes? Mannen vil ha halve permisjonen her :rolleyes: Tenker at han skal ha mer enn de obligatoriske ukene, men kanskje ikke halve! :p:confused:

Jeg jobber som lærer og går ut i permisjon i avspaseringstiden av ferien, og aner ikke hvordan reglene er for dette... Så jeg har en del å sette meg inn i enda ;) Men får heldigvis vært med klassen min til de går ut i sommerferie, så det er jeg veldig fornøyd med :)

Her kommer far til å ta ut kun det "nødvendige" og jeg resten! Ellers har vi lyst til å ta ut gans permisjon hver fredag, men aner ikke om det er gjennomførbart.. Det ville jo blitt ganske mange fredager :confused: 10 uker er vel 50 permisjonsdager og vil jo si 50 fredager... hmmm.. Planen er i allefall å forsyve min permisjon med denne ene dagen i uka på sikt...

Kjenner noen som jobber innenfor lover og reglene, så skal forhøre meg bare graviditeten er offentliggjort :p

Har ikke begynt å legge permisjonskabalen enda, men regner med at jeg tar ut 100% perm første 6mnd og så deler vi resten gradert. Regner med at vi tar ut ulønnet også, vil helst drøye det så lenge som mulig før h*n begynner i bhgen...

---—–-

Back
Topp