Permisjonstiden som ferie

Bkno5833810

Første møte med forumet
Jeg har lyst til å legge opp til en permisjon som føles litt som en lengre ferie. Typ noen uker på hytta, noen uker i syden, så på besøk hos besteforeldre osvs osv. Og så klart langlang ferie her hjemme. Tenker at mye kommer også an på babyen som kommer, og vi har også en storesøster på 4 år til sommeren. Far må nok jobbe en del, men har mulighet til å ta 4 uker ferie i år pluss noe hjemmekontor.

Ønsker tips og triks for "ferieplanlegging", håper at noen skjønner hva jeg mener Noen instagramkontoer man kan følge for flere ideer? Hvordan har dere gjort dette tidligere?
Poenget er egentlig å nyte sommeren/ høsten, men ønsker ikke å være bundet til her hjemme.

Hei!
Du gjør lurt i å ta det som en lang ferie ;) Det er null problem å reise/feriere med små barn, etter min erfaring. Baby ammer og er ekstra beskyttet både med tanke på dehydrering og de får nytte av mors antistoffer. I tillegg er de lett å bære på i bæresele. Baby sover også mye, som gir dere tid til å gjøre andre ting og slappe litt av. Amming er forresten også et pluss under flyreise!!

Det er bare å sette i gang planlegging og gjør akkurat det dere ønsker å gjøre

Uavhengig av hvor dere drar tar dere jo forhåndsregler som klær etter vær, skygge, vurdere nærhet til sykehus/helsehjelp++

Jeg har reist i permisjonene mine med de tre barna jeg har nå. Alle var 7-10 mnd på reisetidspunkt. Har vært på eksotiske steder med små barn og baby (karibien, Thailand, Emiratene) og europeiske steder som Hellas og Spania. Har også vært turist i eget land. Alt har gått smooth for vår del.

Denne gangen har vi bestilt enveisbillett til Bangkok og planlegger en 8 ukers rundreise i sørøst asia med en på 8 mnd, 3 år, 9 år og 12 år ️️

Back
Topp