Permisjonstiden før fødsel

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Hva skal dere gjøre? Handle julegaver? Gjøre klart til jul? Vaske? Eller bare hvile?

Drikker kaffe i kjøkkensofaen og ser på at alt er dekket av hvit rim utenfor. Er en ganske koselig tid å ruge på :)


image.jpg
 
Har planer om litt av alt. I dag håper jeg å få ordnet konfirmasjonsinnbydelser til nr.1, levere en bag til reparasjon og dra til Oslo for å handle julegave til nr.1. Vi skal også på mor/datter time på neglesalong og kjøpe vintersko. I tillegg har jeg rydda litt, men kjenner jeg har vært for ambisiøs...

Ellers har jeg sånn genetelt tenkt å ordne julegaver til alle, rydde det jeg orker og slappe av når jeg føler for.
 
Koselig tråd! Ser ut som du har det fint i kjøkkensofaen! Jeg har denne uka igjen med full sykmelding før permisjonen starter. Jeg har allerede handlet de fleste julegavene, minus mannen, sønnen og foreldre. Så hadde vært veldig gøy om jeg fikk gjort unna det.

Ellers har jeg nettopp begynt å strikke igjen, har ikke gjort det på mange år. Jeg setter meg foran peisen i en god stol og strikker litt. Skuldrene mine er ikke så glad i strikking, så det blir mye pauser. Ellers får jeg ikke gjort så mye praktisk, men smårydding i huset blir det mye av. Jo mer jeg er hjemme jo mer irriterende rot finner jeg etter mannen og klarer ikke helt la det være.
 
Skal egentlig fikse MYE her hjemme før lille bollefrøken melder sin ankomst men har alt for lite energi til å gjennomføre det
Så blir lange dager på sofaen for å kunne ha overskudd for å følge kidsa på fritidsaktiviteter

planen er å bake litt og lage noe julegaver om jeg orker og får tid til det
 
Blir vel litt småfiksing av ting, men mest hvile + julekos med mini. Er godt i gang med julegaver, og mye av det gjøres over nett. Nå bestiller jeg 6 gaver fra fotoknudsen f.eks, 50% der og greier.
 
Nå har jeg allerede vært hjemme i over 3 uker. Hvorpå halvannen var sykemeldt og resten har jeg hatt i permisjon. Jeg har vært på cafe besøk med familie og venner, jeg har tatt unna masse julebakst og virkelig fått ryddet masse unna i boder og skap slik at det er orden rundt i huset. I tillegg har jeg levert guttungen sent i barnehagen, ukeshandlet og stått for middag mannen min kommer hjem med sønnen min rundt halv fire tiden. Her har egentlig tiden flydd avgårde:happy:. Kun en uke til frøkna kommer, og jeg føler meg klar for det nå:Heartred. Skal ta en siste tur på senteret i morgen, få kjøpt litt små ting som jeg mangler. Og jeg skal kjøpe inn jule outfiten til frøkna, før det fineste forsvinne:knegg:...
 
Blir vel litt småfiksing av ting, men mest hvile + julekos med mini. Er godt i gang med julegaver, og mye av det gjøres over nett. Nå bestiller jeg 6 gaver fra fotoknudsen f.eks, 50% der og greier.
Vi driver å lager fotobok derfra nå, helt genialt med 50 %:wav
 
Permisjonen min starter ikke før 21. desember. Men jeg er fulltids sykemeldt, så har masse tid til alt. Men formen min er ganske ødelagt, så er veldig begrenset hva jeg får gjort hver dag. Her går dagene i å fortsette å flytte inn i huset våres (flytta i midten av juli til et nybygg) pakke ut av esker og inn på faste plasser, rydde i boden sånn at jeg kan kvitte meg med ting, gjøre klart babyting og babyutstyr som også skal settes på plass, ta i mot snekkere, malere og andre håndtverkere som skal fikse jobber de har feilet på osv, strikke, hvile, dra til jordmor, lege, sykehuset, kiropraktor, levere og hente i bhg, lage middag de dagene jeg orker osv.

Hadde vært mer avslappende å jobbe, men klarer det ikke pga jeg enten brekker meg eller spyr 10-20 ganger om dagen. Har hyperemesis. Men men. Sånn er livet. Håper at jeg blir ferdig med alt snart, at alle møbler blir levert før jul og satt på plass, sånn at jeg kan bruke tiden fra julaften og fram mot fødsel (termin 10. januar) til å bare slappe av og ruge, men vi får se.
 
Blir vel litt småfiksing av ting, men mest hvile + julekos med mini. Er godt i gang med julegaver, og mye av det gjøres over nett. Nå bestiller jeg 6 gaver fra fotoknudsen f.eks, 50% der og greier.
Skal også bestille derfra :D veldig deilig med 50% !
 
Er nesten fullt sykemeldt, men bruker tiden jeg ikke er på jobb til å slappe av og samle krefter til ettermiddag med storesøster på 3.5 år. Prøver også innimellom å få ryddet endel, sortere og hive ting vi ikke trenger/bruker lengre. Gjør også klart til lillebror skal komme og strikker endel. 3 hele uker igjen til permisjon, og har begynt litt på julegaver. Strikker mye, så da blir det også mye tv tid, kjedelig å strikke uten noe å se på syntes jeg. Skal også prøve å få fylt opp frysen med fylte horn med ost og skinke, men tar det litt på sikt. :happy:
Er der fremdeles tilbud på Fotoknudsen? Noen som vet hvor lenge? Har noen foto øker jeg skulle laget. Bryllup, dåp, 1,2 og 3 års bok til storesøster.. o_O
 
Ble satt på sykepenger av bedriftslegen pga graviditeten ikke var helt forenelig med jobben min, så har hatt fri siden begynnelsen av oktober. Har hatt besøk av min far fra Norge og min bror, svigerinne og ungene hennes. Var på spa med svigerinnen og fikk gravid massasje, veldig avslappende.

Er egentlig meldt på nederlandsk kurs, men tror ikke jeg gidder mer for å være ærlig :dance018

Tenkte å bruke tiden fremover til å rydde og gjøre klart alt til babyen, vaske babyutstyr og klær, finne fram alt osv. Kjøpe sinterklaas presanger og julepresanger til ungene og litt familie.
 
Er nesten fullt sykemeldt, men bruker tiden jeg ikke er på jobb til å slappe av og samle krefter til ettermiddag med storesøster på 3.5 år. Prøver også innimellom å få ryddet endel, sortere og hive ting vi ikke trenger/bruker lengre. Gjør også klart til lillebror skal komme og strikker endel. 3 hele uker igjen til permisjon, og har begynt litt på julegaver. Strikker mye, så da blir det også mye tv tid, kjedelig å strikke uten noe å se på syntes jeg. Skal også prøve å få fylt opp frysen med fylte horn med ost og skinke, men tar det litt på sikt. :happy:
Er der fremdeles tilbud på Fotoknudsen? Noen som vet hvor lenge? Har noen foto øker jeg skulle laget. Bryllup, dåp, 1,2 og 3 års bok til storesøster.. o_O

Når storesøster på 3,5 ENDELIG begynte i barnehagen så lå jeg først på sofaen en hel måned nesten bare å sov og hørte på lydbok. Kom over Marie kondo sin bok: the magic of tyding up. Tømte huset for skrot, ga bort ting jeg ikke trengte og sorterte etc. Jeg har så mye igjen for den opprydningen som tok hele 3 uker. Om noe kommer i «uorden» eller jeg blir lat og ikke følger opp med alltid å legge ting tilbake der de hører hjemme, bruker jeg sjeldent mer en en time halvannen på å rydde huset. Når det er sagt så tillater ikke min gravide form noe spesielt med rydding. Jeg glor stygt på rotet fra sofakroken. Men det var skikkelig digg å bli kvitt alt jeg ikke liker/ trenger. Vi hadde f eks 3 pølseklyper... hvem trenger 3 pølseklyper? En hel ifco kasse med gamle gryter fra ungkarsredet til mannen som ikke passet til den nye induksjons komfyren. Ga bort 3 hele ikea esker med kjøkken utstyr til en spesial skole som
Hadde starter i nærheten. Ga bort over 3 store sekker med klær til veldedighet, og solgte masse barneklær og ting og tang. Jeg kjøpte masse ny ull/ vinter og sko tøy til barna for pengene. Det var bare en helt fantastisk rensende prosess. Nå eiger jeg ikke noe jeg faktisk ikke elsker. Alt jeg har fremme er ting jeg liker å se på. Marie kondo er litt spacet også da Hehe en ekte materialist som elsker ting. Jeg er ikke så opptatt av ting men liker godt friheten som
Følger med å eige mindre og like konseptet med å ikke eige mer en du trenger/ bruker :) og det er jo helt individuelt hvis du får lyst å høre boken ligger den på storytel. Tror det koster 9 kr i prøveperioden på 14 dager.
 
Er nesten fullt sykemeldt, men bruker tiden jeg ikke er på jobb til å slappe av og samle krefter til ettermiddag med storesøster på 3.5 år. Prøver også innimellom å få ryddet endel, sortere og hive ting vi ikke trenger/bruker lengre. Gjør også klart til lillebror skal komme og strikker endel. 3 hele uker igjen til permisjon, og har begynt litt på julegaver. Strikker mye, så da blir det også mye tv tid, kjedelig å strikke uten noe å se på syntes jeg. Skal også prøve å få fylt opp frysen med fylte horn med ost og skinke, men tar det litt på sikt. :happy:
Er der fremdeles tilbud på Fotoknudsen? Noen som vet hvor lenge? Har noen foto øker jeg skulle laget. Bryllup, dåp, 1,2 og 3 års bok til storesøster.. o_O

Står 13.11, men de har jo hatt tilbud der lenge. Og i fjor tror jeg de kjørte 50% hele november, men jeg kan ikke garantere noe. :p Pleier i alle fall å være mye tilbud på fotobøker og sånt nå på denne tiden av året. :)


Her skal det også jobbes litt med håndarbeid. Nå holder jeg på med et lappeteppe, har hekla 66 lapper (og sett dertil mye på tv hehe), som jeg skal montere. Når det er ferdig er jeg ferdig med enda en julegave. Har 10 stk igjen, og når teppet er ferdig er jeg nede i 9. Blir ferdig før desember da tenker jeg!
 
Jeg skal rydde/vaske litt og løpe til lege,JM,kiropraktor og andre små ærend.
Har igjen 1 julegave som jeg skal kjøpe denne uken, så skal jeg bestille noe ifra nettet iløa uken så er jeg ferdig. Julekortene ligger og klar til å leveres ut.:hilarious: Skal ellers slappe av og gjøre ting jeg liker/får energi av. Strikke,se TV og nyte livet før babyen kommer.:angelic:
 
Får ikke gjort så mye, går utvi perm fredag 22 og mulig igangsette søn 24 el man 25.nov :p fader altså, jeg mister ALLTID ukene før termin :p
 
Hadde store planer om å rydde og vaske huset klart, vaske siste rest av klær og utstyr og rett og slett gjøre alt klart til baby + pakke fødebagen.

Jobbet 100 % til permisjon og rakk en dag av permisjonen før vannet gikk og det ble fødsel istedet :woot::Heartblue
 
Tenker vel dagene kommer til å være ganske like som nå. Har lillemann på 22 mnd hjemme og prøver å forberede mot at en ny baby skal komme. Forbereder meg mot fødsel, og har lest og gjør øvelser fra "smertefri fødsel".

Dagene går merkelig fort, mye fortere denne gangen..
 
Back
Topp