Permisjonstanker?

Løvemamma2013

Glad i forumet
Eg veit dette er veeel tidlig..men åssen skal dåkke ordne permisjonen dåkkes. barna har jo ikkje rett på bhgplass før august 2014, altså når dei er 1,7 år. korleis løyser dåkke den "floka"?:-) nåke som har gode idea på åssen få lengst mulig perm pga mest mulig penger:-)?

Vet ikke ennå... Har ikke tenkt så langt. Men kan du være så snill å fikse signaturen din? Den er jo sinsykt lang...eller er det bare jeg som ser det?

Sist hadde jeg bare mine seks uker, mens mannen hadde resten fordi jeg var student var det det letteste. Hun begynner ikke i bhg før hun blir to år fordi vi har flyttet og dermed ikke fikk plass før. Med lille i magen blir jeg nok hjemme hele min periode og fellesprrioden. Så tar jeg ut deler av ferien min mens mannen er hjemme så vi kan ta et par uker i syden. Vi får ekstra barnehageplasser i kommunen fra august i år, så jeg satser på babyen kan komme inn midt i året. Hvis ikke blir det dagmamma.

jc skrev:
Vet ikke ennå... Har ikke tenkt så langt. Men kan du være så snill å fikse signaturen din? Den er jo sinsykt lang...eller er det bare jeg som ser det?

eg veit..har prøvd å huke av for ikkje signatur, og lagra..men funka visst ikkje :O

Om du sier fra til support blir det sikkert endra i morgen:-) lykke til;-)

Her blir vi nok å søke inn i barnehage fra august 2013, og heller betale uten at plassen blir brukt til vi er ferdig med permisjonenen i ca januar 2014. Får bare håpe vi kommer inn selv om man ikke er garantert plass. Tror det skal gå greit, da det ikke er så mye trykk her vi bor.

MammatilDani skrev:

Eg laga meg ny bruker, d ble lettere....

*løvemamma2013*

Sønnen min begynte i barnehagen da han var halvannet år, synes det er for tidlig før, så det passer meg egentlig utmerket å få plass fra august 2014.

Løvemamma29 skrev:

MammatilDani skrev:

*løvemamma2013*

Takk 

Hadde planer om å søke plass fra januar 14, 3 dager i uka. Og håpe vi får plass. Om vi ikke får det så løser det seg hel på en eller anna måte. Tenker igrunn ikke noe på det. Hadde jeg kunnet ville jeg gått hjemme til august, som jeg gjorde med nr 1, men tror ikke det kommer til å bli sånn denne gangen.

Hemmelig en stund! skrev:
Sønnen min begynte i barnehagen da han var halvannet år, synes det er for tidlig før, så det passer meg egentlig utmerket å få plass fra august 2014.

hvordan gjør dere d økonomisk?:-)

Nå har jo kontantstøtta blitt 5000,- så tror vi kan klare oss på det fram til august. Men jeg jobber i vikariat nå, som går ut i feb 2013, så har ikke jobb når permisjonen er ferdig, så lenge jeg ikke har skaffet meg en, som jeg så klart håper på:) Så det tar vi når den tid kommer.

Vi kommer nok til å søke plass fra januar 2013, deltid tror eg, for eg synes det er veldig tidlig og eg håper vi skal klare oss med kontantstøtte og deltidsjobbing noen ettermiddager og mye helg blir det nok. 

jc skrev:

Løvemamma29 skrev:

MammatilDani skrev:

*løvemamma2013*

Takk 

you`re welcome ;)

Jeg planlegger å søke barnehage fra august 14. Selv skal jeg ta ut permisjon med 80% dekningsgrad. Det forlenger jo permisjonen litt selv om det blir litt mindre penger.. Satser også på noen måneder med kontantstøtte.

Lurer på å søke inn fra ca januar 2014. Håper å få plass sammen med storebror, så ordner nok det seg. Denne gangen har jeg gått hjemme frem til nå (han er 15mnd). Han skal i bhg fra 1.August. Og jeg begynner å jobbe fra i morgen ;) Sambo jobber jo i norsjøn og jeg har 40% stilling. Så er jo bare snakk om de 2 ukene han er ute at vi trenger pass de få dagene jeg jobber:)

Her søker me nok om plass fra Januar 2014, og håpar han/ho får plass da.
Mini begynte i barnehagen på fulltid da han var 13 mnd, og det gjekk veldig fint, men må sjå det litt an kva "type" barn me får. Mulig me søker deltid første halve året viss me har råd til deg. Den tid, den sorg.....

Vi klarer oss greit på sambo si inntekt, må tenke to ganger før vi handler ting og planlegge middagane litt nøye men det blir ikke ubehagelig trangt for å si det sånn =)

Og så får vi jo 5000 i kontantstøtte så det hjelper jo godt på. Vi hadde forsåvidt planlagt januarbaby slik at jeg kunne være hjemme i 1 1/2 år for jeg syns det er for tidlig med barnehage når de bare er 1. Er glad for at jeg har mulighet til å velge.
Må vel kanskje også nevnes at jeg kommer til å jobbe deltid igjen fra januar 2014 ca. (20% stilling pluss det jeg kan jobbe mtp barnevakt)

Løvemamma29 skrev:

Hemmelig en stund! skrev:

hvordan gjør dere d økonomisk?:-)

Vi klarer oss på min manns lønn. Vet at det ikke er noe som ikke lar seg gjøre for alle, så jeg er veldig takknemlig for at jeg har muligheten.

Back
Topp