Permisjonssyssel?:)

Lillebompi

Glad i forumet
Hva gjør dere om dagene??:) Når husarbeidet er unnagjort? Ble veldig uvant å ha fri. 3-åringen vil i barnehagen, så da har jeg plutselig hele dagene til egen disposisjon:) Jeg har fått skikkelig hekledilla, så da får jeg slått i hjel litt tid samtidig som jeg slapper av :D Holder på med en rund hvit duk nå, min aller første :) Har også heklet babylue og uro til vogna. Ønsker dere alle en fin dag! Her i Trøndelag er det meldt fint vær hele uka:))

Ja foruten husarbeid tenkte jeg nå å bake opp litt lager av diverse boller, rubdstykket osv til barselperioden. Fikk mye besøk sist og liker å kunne servere noe, så da er det kjekt for mannen å bare tine det vi har i fryseren.
Sover litt gjør jeg også, mye håndarbeid og litt trening.
Drar på besøk og får besøk.- og vips må storebror hentes i barnehagen. Dagene går fort ihvertfall

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er litt rastløs, og når alt av husarbeid er gjort så begynner jeg å kjede meg.

Går ofte lange turer med hundene , koser oss i skogen og er hjemme ved 16 tiden.

Skulle ønske jeg kjente fler i Oslo/Skedsmo området som var gravide og som også gikk hjemme.

Jeg skulle også gjerne lært med håndarbeid, men jeg kjenner ingen som er flink til sånt - så må melde meg på et kurs tipper jeg.

Kan tenke meg det er litt godt å ha fri også om man ellers har en travel hverdag :D? Morsomt å ha tid til litt håndarbeid :)
Jeg gjør ikke så mye igrunn, prøvde meg på strikking men gav det litt opp, hekle kan jeg ikke og har ikke begynt med det heller.. Holder meg mye i ro den siste tiden, og har også gjort det ei stund :p skal begynne å bevege meg enda mer over helga, men inntil da så kan baby være inne :p

Permisjonen min begynner egentlig ikke før 5 mai, men er sykemeldt frem til dess pga bekkenløsning. Storesøster er i bhg på dagen, og jeg strikker/ser tv og kjeder meg :p
Meldt fint vær denne uken, så da kan jeg sitte litt ute i solen og kanskje få litt farge :-) Ellers prøver jeg å gå på kafé og være med noen venninner, dersom de har fri og jeg orker :-)

Skal nevnes at jeg hadde nok vært mer sosial hadde jeg kjent fler her så håper på å treffe noen i barselgeuppe etter fødsel : )) misunner alle som kan sole seg!! Tør ikke bevege meg stort ute med det fjeset her, til og med fått to små blemmer, så får vel la være inntil det er blitt litt bedre :p

God morgen..Dagen begynnes med å få storebror i barnehagen,deretter hjem og ta unna det jeg orker av husarbeid..Må leggge til att jeg har 100 pauser i løpet av en dag der jeg gjerne sover også..
Sol og fint vær hos oss i dag også,men husarbeid før jeg går ut..Bare må:(

Ha en fin dag alle sammen..

Skal nevnes at jeg hadde nok vært mer sosial hadde jeg kjent fler her så håper på å treffe noen i barselgeuppe etter fødsel : )) misunner alle som kan sole seg!! Tør ikke bevege meg stort ute med det fjeset her, til og med fått to små blemmer, så får vel la være inntil det er blitt litt bedre :p

Huff, det høres ikke godt ut:(

Man skal være litt forsiktig med soling når man er gravid/ og også rett etter fødsel.
Mtp pigmentflekker.

Jeg sitter med caps på de mest solfylte dagene, og prøver å unngå direkte sollys.
Pluss at jeg har på faktor 50.
Føler meg godt beskyttet da.

Da var Mannen akkurat gått på jobb, første dagen i dag med permisjon som ikke er "påskeferie". Permisjonen startet forrige uke, men når det er påske, hytta og hele svigers også har ferie så blir det liksom ikke det samme som å sysselsette seg hjemme. Her er han ikke så heldig at alt busarbeidet blir gjort for han, da trøbler bekkenet noe verre, men planlegger å ta litt av gangen, ellers strikke, sy og pusle ting ferdig til Liten, og siste rest av småtingshandling. Og så tipper jeg det blir noen timer i solen på terrassen ja :D

Blir mest tv-titting og soving her. Har så vondt bekken at det er nok å bevege seg mellom soverom, kjøkken, stue og bad. Litt dumt at hovedetasjen er i 2.etg og vaskerommet er i 1.etg. Kunne godt tenkt meg å fått vasket en del maskinvask, men har fått streng beskjed av fysioterapeut å holde meg unna trapper så godt som mulig. Og siden jeg skal til jm i dag, så blir den trappekvoten brukt opp :(
Skulle gjerne strikket noe til hun lille, men har ikke peiling på hva og har ikke mønster heller til noe jeg vil ha. Samtidig er jeg redd for at jeg ikke blir ferdig før hun kommet ut :P

God morgen. Her er også permisjonen begynt, i går faktisk :P men har vært sykemeldt lenge, så merker ikke noe forskjell. Eneste er at det blir godt å si til folk man treffer at man har permisjon, i stede for at man er sykemeldt :)
Dagene går til det man klarer av husarbeid, med mange pauser innimellom. Har alltid noe mer som burde vært gjort. Ellers blir det avslapping, det finnes rett og slett ikke energi til noe annet :(

Her begynte permisjonen 17, så første permisjonsdag idag, uten påskeferie med mann og barn hjemme. Jeg fyller dagene med husarbeid, avslapping, og kortere barnehagedager for snuppa. Småhandler de siste tingene jeg kommer på, gjør jeg også:-)

Har min første "ordentlige" permisjonsdag jeg også pga påske:) har nettopp vært hos lege (ul) og jordmor.

Nå tenkte jeg å vaske litt klær og rydde i klesskapet menst jeg venter på sola. Så blir det ut å gå en lang tur før jeg sykler og henter snuppa mi i barnehagen:) forrige permisjon hadde jeg laget meg en liste med ting jeg kunne finne på desse tre ukene. Kanskje jeg gjør det denne gangen også om jeg begynner å kjede meg. Men så lenge vêret er som nå, så ska jeg nyte det mest mulig.

Ligger i senga og ser på Netflix :D Har levert vesla i barnehagen da:) Litt husarbeid når jeg står opp, deretter hvale meg ut i sola! La frem bikinien i går;-)

Bruker å sove vekk hele morgenen, står ikke opp før 11-12, siden jeg ikke får sove skikkelig på natten, og mannen er så snill å kjører ungene :D

Liker meg særs dårlig ute i solen, elsker at det er sol, liker bare ikke å ligge/sitte å steike meg + blir fort overopphetet og sliten av solen. Men merker på humøret og energien at solen gjør mye med kroppen :D i dag har jeg faktisk vasket vinduene innvendig og tenkte ungene kan bruke høytrykkspyleren utvendig etter skole og bhg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Alt for lite egentlig :(
Litt pusling i huset, har jo vaskehjelp så blir mest smårydding.
Nå har det siste av utstyrsvask hatt 1. prioritet. Har også laget opp endel mat i frysern, men sambo er titt og ofte nedi der for en rask matbit :p

Planene fremover blir å ordne sengetekstiler, organisere stellebordet/stellevesken, lage mer mat og kaker til nedfrysing og ellers bare slappe av i solen :)

Har begynt å hekle vognpynt, men de ovenstående punktene MÅ gjøres først :)

Mat og baking til fryseren, tenker dere da til dere selv i den første tiden eller for å ha noe å servere besøk?

Den til nå eneste babyen i vår lokale omgangskrets så kom venner og familie på besøk med middag / mat pluss nok til at de nybakte foreldrene skulle ha rester. Det er kanskje ikke normalen?

Mat og baking til fryseren, tenker dere da til dere selv i den første tiden eller for å ha noe å servere besøk?

Den til nå eneste babyen i vår lokale omgangskrets så kom venner og familie på besøk med middag / mat pluss nok til at de nybakte foreldrene skulle ha rester. Det er kanskje ikke normalen?
Jeg er opptatt av sunn og god mat. I en travel barseltid kan jeg ikke regne med å henge over kokekarene i timevis. Har derfor laget opp gryteretter, supper, lapskaus, pizzaer ol. og puttet i frysen. Min bedre halvdel jobber sent og tidlig og da er det fryktelig enkelt å sette en porsjon på benken til tining, slik at han har full middag på 5 min :)

Mest bakevarer her- mannen er god på å lage sunne og gode middager.
Og veldig deilig å ha med seg noen rubdstykker til barsel på sykehuset for forrige gang ble jeg så sulten og det brødet der var det så lite korn i. Så da tar jeg med meg det

Kjeder meg sååååå allerede.. Første dag i permisjon etter påskeferien :p hvordan skal det her gå... Ble en skikkelig styrkeøkt i ren frustrasjon isted...:bounce

Back
Topp