Permisjonsstart - hva driver dere med?

LB85

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Da var det mandag og permisjon..

Jeg har vært så heldig med formen at jeg har kunnet jobbe 100% ut, men jeg må si at denne dagen har virkelig vært kjedelig.

Jeg har:
-vasket flere runder med klær (og alt som hører med)
-pakket fødebag
-gått gjennom poser med babyklær fra sist
-ordnet stellebord med bleier, tørr- og våtservietter og alt som trengs
- sett på TV
- ordnet med planter, tatt avleggere og satt i vann
-hørt på lydbok (mens orging av klær)
-lagt ut en stelleveske for salg på finn

...men dagen ble skikkelig lang. Noen tips til tidsfordriv? Eller bare inspirasjon :happy:
 
Matlaging, baking, rydde i skuffer og skap, gå tur, lese bok, lære noe nytt :). Det er disse planene jeg har hver dag, men varierer hva jeg orker.
 
Sover, smårydder det jeg orker og underholder størstemann :)
 
Du har ingen hobbyer du kan drive med da? Slom det kanskje blir liten tid til når knøttet kommer

Jo, jeg er jo designer og elsker å bruke tid på å sette opp fotobøker av året som har gått, og det burde jeg faktisk sette i gang med nå :gen014

Ellers har jeg jo faktisk en sønn som fyller 5 år rundt termin, så jeg burde kunne lage invitasjoner til hans bursdag + kjøpe inn div gaver og ting til bursdagen hans. Jeg tror jeg kommer til å utsette selve barnebursdagen hans noen uker, men må jo selvfølgelig ha en hyggelig feiring på selve dagen...om jeg ikke ligger på sykehuset da :wideyed:

Takk for tips.:bookworm:
 
Matlaging, baking, rydde i skuffer og skap, gå tur, lese bok, lære noe nytt :). Det er disse planene jeg har hver dag, men varierer hva jeg orker.

Ja, jeg bakte i går og skal nok få bakt noen eplekaker denne uken som jeg kan fryse ned :happy119

Men mannen min har cøliaki, så det er ganske kjedelig å måtte bake glutenfritt for resultatene er så som så:smiley-ashamed005

Men i sted kjøpte jeg faktisk hvetemel på butikken, så får han bare holde seg unna ;)
 
Oi, har du en hjemme samtidig, ja? Hvor gammel er han?

Hun er 4 år :) Vi holder hjemme så lenge vi kan nå før baby kommer for å unngå korona. Vi bor i knallrødt område og det er titt og ofte tilfeller i barnehagen vår :)
Gjør høygravidtiden litt mer utfordrende, men heldigvis er mannen min super på å underholde og tar mye av jobben :)
 
Hjelpes så mye energi du har da!! :p
I dag har jeg vasket en maskin med klær, og småryddet på et rom som ene ungen har såå lyst å flytte inn på (han deler rom med broren og er temmelig lei av det nå)
Det klør i fingrene etter å ordne det til for han, men må ut med noen tunge møbler, og det klarer ikke jeg, og mannen har igrunn ikke tid til alle prosjektene mine :hilarious:
Eller har det gått i å gjøre ting klart til lillebroren kommer. Og aller mest ligger jeg på sofaen :p
Lurer på å begynne på et nytt strikkeprosjekt
 
Jeg har vært sykemeldt siden uke 9, så har vært myyye hjemme ganske lenge nå. Kjente meg drittlei den første uken jeg var sykemeldt, var overhodet ikke vant til å være så mye hjemme men hadde lite valg pga. bekkenløsning og null tilrettelegging på jobb :sour: Har ikke så mye gode tips å komme med, enn at du bare må la den nye tilværelsen synke inn et par uker først, så blir man liksom bare vant til det… Høres ut som du er en som meg og liker å få gjort ting i løpet av dagen, men man blir fort lei av å bare gå hjemme liksom! Er jo flott hvis du har noen hobbyer du liker, om det er strikking, håndarbeid eller gaming for å få tiden til å gå? Også er det jo en flott tid å få gjort «nestingen» ferdig til babyen kommer. Her var vi tidlig ferdig med forberedningen, så nå ser jeg virkelig fram til å endelig møte henne! Håper de siste 7 ukene går fort xsmile9
 
Jeg er hjemmeværende ellers også da. Men det går faktisk i å overleve dagene til mannen kommer hjem.
Står opp mellom 630 og 730, ordner unger og matpakker, sender eldste ut døren kl 8, leverer mellomste i bhg før kl 815 som regel (vil spise frokost der). Drar hjem sammen med minste. Prøver å få i meg noe mat, leker med lille før jeg legger henne for dupp ca 3 timer etter at hun står opp (rundt 10-1030). Hun sover da ca 1-2 timer. Så spiser hun formiddagsmat og eldste kommer hjem ca 1310. Så venter vi egentlig bare på å hente i bhg mellom 14 og 15, og etterpå venter jeg på at mannen kommer hjem. Da er jeg såpass sliten at jeg nesten ikke orker å forholde meg til noenting før ungene er lagt. Så er det middag, fritidsaktiviteter og forsøk på litt husarbeid hvis formen er god. Kvelden går med til legging av barn, husarbeid og litt avslapping. Så er det det samme dagen etter.

Trenger neppe si at jeg gleder meg til å få kroppen min tilbake? :p sliter med at jeg er kronisk trøtt, vondt bekken og har et hode som knapt fungerer. Skulle aldri ha så tette barn, men sånn ble det.

Men hvis jeg IKKE hadde hatt barn hjemme, ville jeg fokusert på å ta unna mest mulig husarbeid, nesting, baking, få unna handling, puslespill, TV serier, kryssord/sudoku, lese ferdig "La mamma bæsje i fred" (holdt på siden boken kom ut), sette bilder inn i album/lage fotobok osv. Er masse av ting jeg egentlig kunne tenkt meg å gjøre, men som jeg aldri har tid til :hilarious:
 
Ja, jeg bakte i går og skal nok få bakt noen eplekaker denne uken som jeg kan fryse ned :happy119

Men mannen min har cøliaki, så det er ganske kjedelig å måtte bake glutenfritt for resultatene er så som så:smiley-ashamed005

Men i sted kjøpte jeg faktisk hvetemel på butikken, så får han bare holde seg unna ;)


Samboeren min har også cøliaki og vi pleier å bake en eplekake som er knallgod :D Er ingen som kan si at den smaker rart, da den smaker helt vanlig eplekake :D Mange gode oppskrifter i denne boken :D16315528944852510210381062990355.jpg
 
Leverer de to yngste i bhg rundt 09, og så kommer eldstemann fra skolen kl 13.. så timene mellom der flyr fort avsted på husarbeid og litt trening
 
Det var da fryktelig så energisk :p
Jeg har vært hjemme de siste 29 ukene likevel, da, men..
I dag har jeg blitt med til byen med gubben. Jeg gjorde ingenting, annet enn å gå bittelitt i kanskje 15 min samlet. Ellers sitte.
Likevel ble jeg så sliten av det at jeg måtte sove da jeg kom hjem. :p
 
Åh kjente at jeg ble veldig misunnelig på energinivået ditt :rolleyes::D Har så utrolig mye som skulle vært gjort før baby kommer, men jeg orker ingenting :sorry: Siste dag på jobb for meg er på torsdag, og jeg bare krysser fingre for at jeg får litt mer energi når jeg går i permisjon :angelic:
 
Nå har jeg roet ned veldig. Vært i full gang fram nå, og alt er klart til lille:Heartblue Baker litt, husarbeid, middag og ellers rolig tempo:rolleyes: Slapper bare av nå de neste to ukene fram til PKS:Heartred
 
Prøver på følge tipset fra en fra der ingen skulle tru at nokon kunne bu, ikke gå og legg deg uten å vite hva du skal gjøre dagen etterpå! Det har hjulpet meg de dagene jeg har vært hjemme for å ikke gå på veggen.
 
Å gjøre ting som gir deg en type glede er mitt tips, en litt «adventskalender» variant! Med en liten ting eller oppgave hver dag :Heartred
Jeg gleder meg skikkelig til permisjonen starter til helgen! Det har vært fult trøkk på jobb hvor jeg tilrettelegger for min vikar og alle vil ha unna møter og slik før jeg går ut! Men når permisjonen startet skal jeg bare ruge :) Rydde litt når det passer meg, ordne klart til baby når det passer meg og heller være tilstede for 5åringen nå i den tiden hvor han er enebarn :)
Det har vært tungt for kropp og samvittighet å jobbe 100% for så å værre en middelmådig mamma, samboer og husmor etter kl 16.30! Så det blir deilig med fri til å gjøre som jeg behager :smiley-bounce012
 
Back
Topp