Permisjonsspørsmål

Lillevenn17

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Hei alle prøvere!
Jeg har så mange tanker om termin og hvordan løse permisjonskabalen at jeg lager et innlegg.

Da jeg ventet barn nummer 2 hadde jeg en 50% stilling, og takket ja til en 100% stilling. Ble egentlig enig med lederne at jeg skulle bare fortsette i 50% stillingen på avdelingen jeg hørte til, fordi jeg ville vært 36 uker når jeg skulle til den nye avdelingen i 100% stilling. Heldigvis sa NAV at jeg burde starte i den nye stillingen fordi det var en varig stillingsendring og da hadde jeg rett på 100% lønn selv om jeg bare hadde vært i den i 1 dag. Så da fikk jeg full lønn i permisjonen min.

For tiden har jeg ulønnet permisjon fra min 100% turnus-stilling, og går 17% nattevakt og 83% vikariat på dagtid. I dagtid stillingen har jeg ingen tillegg, så jeg har gått ned ganske mye i lønn.
Vi prøver på baby nr. 3 og siden dette blir siste barnet så har jeg lyst å være lengre hjemme, så vi vurderer 80% uttak av foreldrepengene.
Da lurer jeg på om hvis jeg går tilbake til min turnus-stilling rett før termin, vil dette også telle som varig stillingsendring og gi meg 100% lønn som turnusarbeider?

En annen ting er, hvordan løser man det praktisk med termin i januar-april mtp permisjon+ferie og barnehageoppstart i august?
Kan vi f.eks. søke avdragsfrihet på lånet og så går jeg ned i stillingsprosent i noen mnd? Vi får vel 61 uker permisjon + muligheten for å overføre to uker ferie til neste år, dvs 7 uker totalt.
Det holder jo ikke så langt når termin kan være januar-april. Fra mai og utover skulle vi klart det.

Mannen min jobber offshore 2-4 rotasjon, er det noe triksing vi kunne gjort der?

Andre som sitter med lignende tanker, eller som har svar på min lange lange tråd?

Fant forøvrig dette fra forrige vedtak om foreldrepenger:

«Dette er gjennomsnittet av inntekten din fra de siste tre månedene. Hvis du nettopp har begynt å arbeide, byttet arbeidsforhold eller lønnen din har endret seg, har vi brukt månedsinntektene etter at endringen skjedde.
Beregningen er gjort etter folketrygdloven §§ 14-7 og 8-30.»

Back
Topp