Permisjonsspørsmål

Mrs.H

Glad i forumet
Mailykke <3
Junibarna 2019
Hei :-) litt seint ute tror jeg men holder på med permisjonssøknaden nå og lurer på en ting: På det søknadsskjemaet så står det at far må fylle ut pkt 6 på et eget skjema og sende inn. Lot dere bare dette punktet stå tomt da? Sendte far inn papirene på likt som deg når du søkte om permisjon?

Eller kan han gjøre dette seinere i permisjonstiden? Noen som vet? Setter utrolig pris på svar :-)

På nav.no har de en foreldrepenge-chat. Den er veldig grei :)

Men ja, far trenger ikke sende inn sine papirer før noen uker før han skal ta ut permisjon. hvis han skal utsette pappapermen må dette søkes om og sendes inn et visst antall uker før fellespermisjonen går ut. Husker ikke eksakt hvor mange uker det var.

De kan søke senere. Men bør søke to mnd før de vil ha sin permisjon. Og for ikke å miste må de søke før fellesperioden er over om mor tar.hele denne. Også om de skal utsette sin. Om dere angrer på at far.feks skal være hjemme.noen dager i uken flere uker o.l. så er det bare å endre

Punkt 6 kan stå tomt ja.
Sendte immune papirer i går etter en lang chattesamtale med nav:)

Det står øverst på papiret at det punktet bare skal fylles ut når det er far som står som søker på første side. Lot siden være blank, og sendte den inn sammens med søknaden. Så tenker jeg at vi fyller ut far sin permisjonsøknad etter sommerferien, som de andre sier her, i allefall 2mnd før han skal ta ut permisjon, og før fellesperioden er over :)

NAV har egen Tlf linje som kun er for hjelp for å fylle ut papirene! Jeg ringte de og gikk igjennom alt med henne og det var veldig lurt jeg hadde misforstått litt! :)

Tusen takk for svar! :D Nå har jeg just hatt en 3 timers lur som trengtes etter å ha fylt ut og satt meg inn i papirene.
:computer012 Haha dette gravidlivet! <3

Ja nå skal jeg også snart sende inn papirer på permisjonen. Men de anbefalte å vente til 6 uker før termin hvis ikke måtte jeg sende inn alt på nytt..
Ja ja, skulle helst bare hatt det unna men får vente noen uker til da!

Back
Topp