Permisjonssøknaden

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Da har jeg fullt ut søknaden. Jeg tok 100% utbetaling, så da endte jeg opp i starten på april. Men så tenker jeg st jeg tar all ferien da...8 uker og 2 dager, om jeg forstod det rett :) Og så søker om ett par mnd ulønnet.
Men hvor søker jeg om å flytte over ferie? Og hvor søker jeg om 2 mnd ulønnet?
Å jeg vet jobben skal sende inn noe også, men hva er det? :)
 
Så langt jeg vet skal ikke det legges inn i søknadsskjema til nav. Tror det skal tas direkte med jobb. Men du burde undersøke om du får godkjent å overføre ferien før du søker nav. Hvis ikke må du sette opp ferien il permisjonen og notere det i søknaden. Og da forlenges permisjonen
 
Jeg la inn fire uker ferie i høst i søknaden til nav, fikk da beskjed om å sende en bekreftelse fra arbeidsgiver på at jeg skal avvikle ferie da..
Hvis du skal flytte ferien må du sjekke med arbeidsgiver:) og nav vil visst ikke ha noe å gjøre med mer enn fire uker tror jeg..? Jeg tar resten etter perm i alle fall:)
Permisjonen starter senest tre uker før termin.
 
Jobben skal i hvert fall sende inntektsopplysninger. Alternativt kan du sende lønnsslipper tror jeg.
 
Jeg førte opp to ukers ferie i høst (siden jeg ikke kan overføre mer enn én uke til neste år), mellom mødrekvoten og fellesdelen. Måtte da legge ved bekreftelse på ferien i NAV-søknaden. Skrev et enkelt notat med at jeg har ferie fra den datoen til den datoen, og fikk sjefen min til å signere. Vet ikke om det er bra nok, men sto ikke noe om hvordan det ellers skulle settes opp. Sånn bortsett fra vedleggene var ikke den elektroniske søknaden så verst å fylle ut. Hadde forberedt meg på det verste. :) Men har ikke fått godkjent søknaden enda da, så skal ikke juble for tidlig.
 
Jeg har egentlig 5 uker ferie, hvordan gjør jeg da? Tar noen i år og overfører resten?
 
Jeg har egentlig 5 uker ferie, hvordan gjør jeg da? Tar noen i år og overfører resten?

Jeg hadde/har også all ferie igjen i år, har løst d ved å ta 4 av ukene i november i år (siden man maks får ta ut 4 uker og 1 dag lovbestemt ferie pr kalenderår i permisjonen). Tar med meg den siste uken over til neste år, og legger den +3 uker til av neste års ferie rett etter permisjonen er over:) "Vips" 2 mnd lengre "permisjon":p
 
Hvis du velger å ta ferien din dette året, så blir permisjonen forskjøvet og du får feriepenger fra arbeidsgiver som normalt. Da er du og arbeidsgiver nødt til å opplyse om dette på din søknad og arbeidsgiver skal opplyse om dette på sin bekreftelse (det ene vedlegget du skal sende inn). da må du avtale dette med arbeidsgiver. Hvis du vil ta all ferie etter permisjon ( det skal jeg). Trenger du ikke gi info til NAV om dette, men det er en søknad eller avtale du må gjøre på jobb. Ifølge ferieloven har man rett til å føre de fire ukene over til neste år når man er i foreldrepermisjon.
 
Back
Topp