Permisjonssøknaden..... HJELP!

saya2009og2012

Glad i forumet
Sitter nå å fyller ut permisjonssøknaden om foreldrepermisjon. For ett puslespill, gjelder å holde tunga rett i munnen.

Er en ting jeg lurer på, når er siste frist for at den skal være inne hos nav? Noen som har peiling ? Har termin 22.7

Trur ikkje det er noe frist på det, bare det skjer før barnet er fødd.. Sikkert litt greit å levere den mtp behandlingstida, som sikkert er eit "par" uker kjennet eg NAV rett..:-) Eg trur eg drar ned på nav for å snakke me noen der ang søknaden. Er så mye papirer som skal fylles ut og leverest inn virker det som! Vil unngå å gjere noe feil som gjer behandlingstida eeeenda lenger! Trur eg venter til i mai før eg drar ned..

Du kan søke fra uke 26. Arbeidsgiver skal vel ha 9 eller 12 ukers varsel, og i tillegg må du jo regne med en del ukers behandlingstid. Det er jo tross alt NAV...;) for min del tar heldigvis arbeidsgiver seg av hele søkeprosessen, jeg skal bar møte personal til uken for å være med på å fylle ut skjemaet:)

Jeg søkte nå helt i slutten av Mars, trodde jeg var SENT ute (går ut i permisjon 7 april), har fått høre at sånt tar KJEEEEEEMPElang tid, men jeg fikk svar innen en uke....

Ellers vil jeg anbefale Nav Foreldrepenger på Facebook. Utrolig nyttig, du kan spørre om alt mulig, og de svarer deg kjapt! Fått mye mer hjelp på den siden enn jeg har på Nav kontoret og telefon for å si det sånn.  Nav Foreldrepenger på Facebook

Back
Topp