permisjonssøknad

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
blir helt koko av dette! vi skal strekke permen lengst mulig med ferier og avspassering osv.. men så lurer jeg på, kan jeg ha permisjon uten lønn når far er i perm? står at mor har aktivitetsplikt når far har permisjon, men vet ikke om permisjon uten lønn er nokk? noen som vet?

Hvis du kaller det ferie uten lønn så går det i alle fall fint. Poenget er vel at det må være avtalt med jobben, og ikke være omfattet av andre offentlige utbetalinger.

Venninna mi tar ut ferie når mannen hennes har permisjon, og så tar ho ut ulønna permisjon etter det.

Jeg har ikke fast jobb, så jeg går (forhåpentligvis) rett på dagpenger når jeg er ferdig med min permisjon. Håper det går i orden, og at aktivitetsplikten da går ut på søke jobber? Noen som har erfaring med det?

blir helt koko av dette! vi skal strekke permen lengst mulig med ferier og avspassering osv.. men så lurer jeg på, kan jeg ha permisjon uten lønn når far er i perm? står at mor har aktivitetsplikt når far har permisjon, men vet ikke om permisjon uten lønn er nokk? noen som vet?
Sniker
Så lenge far kun skal ha fedrekvote går det helt fint

Jeg har ikke fast jobb, så jeg går (forhåpentligvis) rett på dagpenger når jeg er ferdig med min permisjon. Håper det går i orden, og at aktivitetsplikten da går ut på søke jobber? Noen som har erfaring med det?
Sniker
Det er ikke krav til mor når far tar fedrekvote

Sniker
Det er ikke krav til mor når far tar fedrekvote
Er det ikke?? Nå ble jeg lettet! Har vært så stresset over å måtte bruke permisjonstiden på å søke jobb, i tillegg til å måtte ta ut ulønnet for å kunne strekke det til bhg start. Tusen takk for svar, you made mye day :happy093

Det er kun krav til aktivitet fra mor når far bruker av fellesperioden. Skal han kun ha fedrekvoten så er det ikke krav til aktivitet.

Sniker lutt her..
Jeg skal ha en operasjon så snart som mulig etter fødsel. (Ikke noe alvorlig, men bør tas så fort som forholdene tillater det), kan jeg ta ut mine 3 obligatoriske uker etter fødsel, pluss et par mnd permisjon, så tar far ut permisjon mens jeg er sykemeldt, så fortsetter jeg permisjon min etter sykemelding? Blir sykemeldt ca 4 uker regner legen med.
Altså, kan jeg planlegge pause fra permisjonen min, mens far tar permisjon, å jeg blir sykemeldt?
Jeg kan vell gå sykemeldt uavhengig av hannes permisjon..?

Back
Topp