• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Permisjonssøknad

Bagera

Glad i forumet
Ja...litt seint ute, men nå er den fylt ut. Men, jeg lurer på hva som holder som dokumentasjon på termindato? Er det ok å legge ved kopi av helsekortet? Noen som vet?

du må få en egen termin bekreftelse fra jordmor eller lege. jeg fikk min i dag siden jordmor og jeg glemte det helt på forrige kontroll : / så sender vel papirene i morgen eller noe ;) 

Jeg har heller ikke fått skrevet ferdig min, synes det meste er et ork for tiden, men nå har jeg hvertfall begynt! Vi tar 100 % lønn, tar ut litt ferie og avspassering + 6 uker ulønnet permisjon. Det lønner  seg for oss.

Sist sendte jeg bare kopi av blåskjemaet fra ultralyden sammen med søknaden, men nå må man ha bekreftelse fra lege/jordmor skrevet etter uke 26.

Fikk iallefall min av legen. Vet ikke om det holder med helsekort. Ev sender jo nav papirene i retur...

Mitt lokale navkontor sa det var godt nok med kopi av helsekortet :) Jeg er og litt sent ute og sendte det inn i dag.. termin 6.mai.

Tror du må ha egen bekreftelse fra jm/lege....

Vi skal fylle ut papirene til helga, men jeg har ikke termin før 26.5. Noen NAV-kontor bruker vel lang tid og da er det lurt å være tidlig ute. Søknaden kan ikke sendes før uke 26 p.g.a. kravet om termindokumentasjon fra etter uke 26.

Hvilke dokumenter skal legges ved? Skal innover i starten av mars, da jeg går på AAP og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme inn før.

Når bør forresten mannen søke? Og hvilke dokumenter bør han ha med?

Gruer meg til dette styret, og aner ikke hvordan jeg går frem og hvordan vi skal bestemme hvor mye permisjon hver av oss får

Det e forskjell på nav fra kommune til kommune, jeg tok kopi av arket vi fikk på ultralyden. Det holdtog der er jo bekraktelse på termin, det er jo ultralyden som bestemmer termin :-).

Du må sende inn NAV dokumentet, lønnslipp, brev fra JM/lege signert i uke 26 eller senere.
Far må sende inn sin søknad før mor er ferdig med sin tid, gjerne 3 mnd i forveien er det NAV ber om. Hvis man får forhåndsbetalt lønn av arbeidsgiver og NAV heller betaler de tilbake, så haster det ikke sånn for da får man jo penger uansett. Men de ber om at man skal sende inn så fort man kan etter uke 26 da..

Jeg sender nok min i morgen, eller i løpet av neste uke.
Damen på NAV sa til meg at det holdt med helsekortet, så hun tok kopi av den for meg.

jeg fikk beskjed om at pappan sin søknad skal være inn senest i 26 uke av permisjonen til mamman,viss ikke så mistet han retten til permisjon med lønn...
så jeg tenker at vi sender hans søknad like etter fødselen.
min søknad skal sendes i dag, skal dra ned på nav å få hjelp til utfylling.

Næææ, frist er det vel ikke, men behandlingstiden er ca 2 mnd. Får uansett lønn av arb giver, men greit at de får en bekreftelse på at permisjonen er ok syns jeg:))

fant nettopp ut at hvis man skal ha gradert uttak så er det enda en søknad som skal inn til NAV.....

Uhm trodde dette var noe sjefen skulle fylle ut og sende inn?

Heeeelt ny på dette, og ser at dere som har termin etter meg føler dere sent ute,
hva skal sendes inn, hvor finner jeg det? Osv????? :/

Lush skrev:
Uhm trodde dette var noe sjefen skulle fylle ut og sende inn?

Heeeelt ny på dette, og ser at dere som har termin etter meg føler dere sent ute,
hva skal sendes inn, hvor finner jeg det? Osv????? :/

Du må hente ut søknadskjema på foreldrepenger enten fra Nav sin nettside eller hente det på et NAV kontor. Det skal ligge et vedlegg som bekrefter arbeid/lønn og et fra lege/jordmor med bekreftelse på termin.

Bagera skrev:
Næææ, frist er det vel ikke, men behandlingstiden er ca 2 mnd. Får uansett lønn av arb giver, men greit at de får en bekreftelse på at permisjonen er ok syns jeg:))

Sender man inn 1 kalender mnd før permisjonen skal starte har man krav på å få pengene til rett tid. Man kan søke om erstatning om man ikke får det da. Man må søke permisjonspenger før barnet er 6 mnd før å få betalt tilbake i tid. Gjelder ikke om du får pengene direkte fra jobben din.

Nav har laget en fin side på facebook: Nav foreldrepenger , her kan man stille spørsmål og får veldig raskt svar! Genialt :)

Jeg fikk beskjed på Nav å ringe 55553333 hvis jeg hadde spørsmål. Der sa de at faren skal søke ca 2 mnd før mors permisjon slutter.

Back
Topp