Permisjonssøknad..

Klesklypa

Gift med forumet
har dokke sendt??

kor tidlig må den sendes egentlig??

Man må ha fått bekreftelse på termin før man kan søke. Dvs vært på ordinær ultralyd. (kopi av helsekort, ultralyd eller legen kan bekrefte termin på eget ark). Jeg søkte bare få uker etter ultralyd sist, begynte papirmølla, da. Det er vel slik at man bør søke 1 mnd før permisjon, men synes det er greit å ha det i orden. Tar gjerne et par mnd å få behandlet søknaden. Nå fortsetter jeg å få lønna mi gjennom jobb under permisjonen, mens de får refundert fra nav, så jeg hadde nok ikke trengt å stresse med det, men... :P

Vet det er noen som sier man må ha passert uke 26 i graviditeten, men det gjelder kun de som søker om engangsstønad.  (Søkes det om følselsengangsstønad må terminbekreftelsen vise at svangerskapet ha nådd 26 uker, da dette er et av vilkårene for å få stønaden utbetalt.)

huzky skrev:
Man må ha fått bekreftelse på termin før man kan søke. Dvs vært på ordinær ultralyd. (kopi av helsekort, ultralyd eller legen kan bekrefte termin på eget ark). Jeg søkte bare få uker etter ultralyd sist, begynte papirmølla, da. Det er vel slik at man bør søke 1 mnd før permisjon, men synes det er greit å ha det i orden. Tar gjerne et par mnd å få behandlet søknaden. Nå fortsetter jeg å få lønna mi gjennom jobb under permisjonen, mens de får refundert fra nav, så jeg hadde nok ikke trengt å stresse med det, men... :P

Vet det er noen som sier man må ha passert uke 26 i graviditeten, men det gjelder kun de som søker om engangsstønad.  (Søkes det om følselsengangsstønad må terminbekreftelsen vise at svangerskapet ha nådd 26 uker, da dette er et av vilkårene for å få stønaden utbetalt.)

Det her er feil, og de aller fleste Navkontorer er veldig strenge på det, så jeg anbefaler IKKE å søke før uke 26. Hvis du går inn på søknadsskjemaet til Nav, så ser du at "Termindato skal bekreftes av lege eller jordmor, og må være datert etter 26 svangerskapsuke. Det samme gjelder eventuell kopi av helsekort."

Jeg får egen terminbekreftelse fra lege, vil ikke at Nav skal ha helsekortet mitt der det står masse andre opplysninger om meg også.

åh, beklager feilinformasjonen, da står det feil informasjon et sted, for der stod det nemlig at dette gjaldt kun engangsstønad.

jeg fikk også bekreftelse fra jordmor et sted sist - hvor det bare stod termindatoen min. det er bare den de trenger.

Back
Topp